Przejdź do treści
Źródło artykułu

PART-FCL – uprawnienia na klasę lub typ – śmigłowce

Dzisiaj treść projektu „Rozporządzenia Komisji WE NR…/… w sprawie wymagań w stosunku do personelu” w zakresie warunków wstępnych dotyczących wydania uprawnień na klasę lub typ – śmigłowce

SEKCJA 3

Szczegółowe wymagania dotyczące śmigłowców


FCL.720.H Wymagane doświadczenie i warunki wstępne dotyczące wydania uprawnień na klasę lub typ – śmigłowce

O ile z danych dotyczących zgodności operacyjnej ustalonych na podstawie części 21 nie wynika inaczej, osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca musi spełnić następujące wymagania i warunki wstępne dotyczące tego uprawnienia:

a) Śmigłowce z załogą wieloosobową. Kandydat do szkolenia w zakresie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca z załogą wieloosobową musi:

  • posiadać co najmniej 70 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy śmigłowca;

  • z wyjątkiem przypadków, gdy szkolenie na typ jest łączone ze szkoleniem MCC:

  • posiadać zaświadczenie zaliczenia szkolenia MCC na śmigłowcach; lub

  • posiadać co najmniej 500 godzin czasu lotu w charakterze pilota samolotów z załogą wieloosobową; lub

  • posiadać co najmniej 500 godzin czasu lotu w charakterze pilota w operacjach w załodze wieloosobowej na śmigłowcach wielosilnikowych;

  • zaliczyć egzaminy z wiedzy teoretycznej do licencji ATPL(H).

b) Kandydat do szkolenia w zakresie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca z załogą wieloosobową, który ukończył szkolenie zintegrowane do licencji ATP(H)/IR, ATP(H), CPL(H)/IR lub CPL(H), a który nie spełnia wymagań określonych w lit. a) pkt 1), otrzymuje uprawnienie na typ z ograniczeniem tylko do wykonywania czynności drugiego pilota. Ograniczenie to może zostać zniesione po tym, jak pilot:

  • wykonał na śmigłowcach 70 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy lub pilota dowódcy pod nadzorem;

  • zdał egzamin praktyczny jako pilot dowódca w załodze wieloosobowej na stosownym typie śmigłowca.

c) Śmigłowce wielosilnikowe z załogą jednoosobową. Osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca wielosilnikowego z załogą jednoosobową:

  • musi przed rozpoczęciem szkolenia w locie:

    • zaliczyć egzaminy z wiedzy teoretycznej do licencji ATPL(H); lub

    • posiadać certyfikat ukończenia szkolenia wstępnego przeprowadzonego przez zatwierdzony ośrodek szkolenia. Szkolenie to obejmuje następujące przedmioty z zakresu kursu wiedzy teoretycznej do licencji ATPL(H):

      • Ogólna wiedza o statku powietrznym: konstrukcja płatowca/systemy/zespół napędowy, a także przyrządy/elektronika,

      • Osiągi i planowanie lotu: masa i wyważenie, osiągi;

  • w przypadku kandydata, którzy nie ukończył szkolenia zintegrowanego do licencji ATP(H)/IR, ATP(H) lub CPL(H)/IR – musi wykonać na śmigłowcach co najmniej 70 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy.

FCL.735.H Szkolenie w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej – śmigłowce

a) Szkolenie w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej (MCC) musi składać się z co najmniej:

  • w przypadku MCC/IR:

    • 25 godzin szkolenia teoretycznego i ćwiczeń; oraz

    • 20 godzin praktycznego szkolenia MCC lub 15 godzin takiego szkolenia, w przypadku uczniów-pilotów przechodzących zintegrowane szkolenie ATP(H)/IR. W przypadku łączenia szkolenia MCC ze wstępnym szkoleniem do uprawnienia na typ śmigłowca z załogą wieloosobową, część praktyczną szkolenia MCC można skrócić do nie mniej niż 10 godzin, jeżeli do szkolenia MCC i do uprawnienia na typ używane jest to samo urządzenie FSTD;

  • w przypadku MCC/VFR:


(...)

Grzegorz Skomorowski

Czytaj całość artykułu na stronie unitedsky.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony