Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zimowy rozkład lotów

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że wpłynęło do niego 55 rozkładów obcych przewoźników planujących wykonywać regularne operacje do/z Polski w sezonie rozkładowym ZIMA 2009/2010.

Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1008/2008 z dnia 24 września 2008 r., w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty, zatwierdzeniu podlegają jedynie rozkłady przewoźników pochodzących z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Przewoźnicy unijni obsługujący połączenia regularne wewnątrz EOG przedstawili swoje rozkłady do wiadomości Prezesa ULC.

Zgodnie ze złożonymi rozkładami, faktycznie pasażerskie przewozy regularne wykonywać będzie 34 obcych przewoźników: ADRIA AIRWAYS, AER LINGUS, AEROFLOT, AEROSVIT, AIR BALTIC, AIR BERLIN, AIR FRANCE, ALITALIA CAI, ASTRAEUS, AUSTRIAN AIRLINES, BELAVIA, BRITISH AIRWAYS, BRUSSELS AIRLINES, CIMBER AIR, CSA, DANUBE WINGS (VIP WINGS), EASYJET, EL AL, FINNAIR, GERMANWINGS, IBERIA, KLM, LUFTHANSA, MALEV, NORWEGIAN AIR SHUTTLE, RYANAIR, SAS, SWISS, TAP PORTUGAL, TRANSAVIA FRANCE, TURKISH AIRLINES, VUELING, WIZZ AIR HUNGARY, WIZZ AIR UKRAINE oraz czterech przewoźników cargo: AIR CONTRACTORS, EUROPEAN AIR TRANSPORT (DHL), TNT oraz UPS C.O. Pozostałych 17 przewoźników będzie oferować swoje loty jako tzw. przewoźnicy marketingowi, w ramach umów o dzieleniu oznaczeń linii (code-share), zawartych z przewoźnikami faktycznymi.

We wrześniu 2009 roku na polskim rynku pojawił się nowy przewoźnik: AIR BALTIC z Łotwy. Przewoźnik rozpoczął regularne operacje na trasie Warszawa – Ryga vv. jeszcze w sezonie LATO 2009 i będzie obsługiwał ww. trasę również w sezonie ZIMA 2009/2010. Z końcem października bieżącego roku regularne połączenia z Warszawy rozpocznie słowacki przewoźnik DANUBE WINGS (jako przewoźnik marketingowy) obsługiwany przez faktycznego przewoźnika VIP WINGS na trasach do Bratysławy i Popradu.

Regularne przewozy w nowym sezonie całkowicie zawiesili hiszpański przewoźnik AIR NOSTRUM obsługujący dotychczas trasę Kraków – Madryt vv.

Spośród przewoźników zagranicznych najszerszą ofertę przewozów regularnych ma RYANAIR (64 trasy), na drugim miejscu jest WIZZ AIR HUNGARY (63 trasy), na trzecim miejscu znalazł się NORWEGIAN AIR SHUTTLE (13 tras), czwarte miejsce zaś zajmuje EASYJET (8 tras). Warto jednocześnie zauważyć, iż w ramach przewozów wykonywanych na podstawie umowy code-share z PLL LOT S.A., szerszą ofertę ma LUFTHANSA (14 tras), jednak większość z nich faktycznie obsługuje polski przewoźnik. Całkowita liczba obcych przewoźników faktycznych obsługujących przewozy pasażerskie na trasach do/z Polski, w porównaniu z ubiegłym sezonem rozkładowym wzrosła (33 przewoźników pasażerskich w sezonie LATO 2009).

Najbardziej popularnym portem lotniczym wśród obcych przewoźników jest nadal Warszawa – pasażerskie przewozy do i z stolicy oferuje 28 obcych przewoźników. Drugim portem lotniczym pod względem ilości operujących przewoźników jest Kraków. Z tego miasta przewozy regularne oferuje 11 obcych przewoźników. Obcy przewoźnicy operują regularnie do/z Polski również z portów lotniczych w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Wrocławiu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony