ULC opublikowal Rozporządzenie UE w kwestii sterylnej kabiny załogi lotniczej
Na stronach Urzędu Lotnictwa Cywilnego zostało opublikowane Rozporządzenie Komisji (UE) z dnia 29 stycznia 2015 r., w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do sterylnej kabiny załogi lotniczej i sprostowania tego rozporządzenia.
KOMISJA EUROPEJSKA, uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE (1), w szczególności jego art. 8 ust. 5, a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Operatorzy i personel uczestniczący w użytkowaniu określonych statków powietrznych muszą spełniać odpowiednie zasadnicze wymagania określone w pkt 8.b załącznika IV do rozporządzenia (WE) nr 216/2008.
(2) Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 965/2012 (2) ustanowiono warunki bezpiecznego użytkowania statków powietrznych.
(3) Aby ograniczyć ryzyko związane z ewentualnymi błędami wynikającymi z zakłócenia działań lub rozproszenia uwagi załogi lotniczej w niektórych fazach lotu, należy zobowiązać operatorów do zapewnienia, by członkowie załogi nie musieli wykonywać podczas krytycznych faz lotu czynności innych niż konieczne do bezpiecznej eksploatacji statku powietrznego.
(4) Rozporządzenie (UE) nr 965/2012 ustanawia ograniczenie liczby osób, które mogą znajdować się na pokładzie podczas operacji specjalistycznych. To ograniczenie nie znajduje jednak uzasadnienia we względach bezpieczeństwa. Należy zatem dostosować art.5ust.7.
(5) Do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 dodano rozporządzeniem Komisji (UE) nr 71/2014 (3) artykuł 9a. Następnie rozporządzeniem Komisji (UE) nr 83/2014 (4) dodano kolejny artykuł 9a, który jednak powinien był otrzymać numer 9b. Dla zapewnienia jasności i pewności prawa należy zastąpić ten artykuł 9a dodany rozporządzeniem (UE) nr 83/2014 i nadać mu prawidłowy numer.
(6) Mając na względzie pewność prawa oraz zapewnienie spójności z terminami stosowanymi w rozporządzeniu (WE) nr 216/2008, należy w niektórych językach poprawić pewne terminy użyte w rozporządzeniu (UE) nr 965/2012.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić i sprostować rozporządzenie(UE) nr 965/2012.
(8)Środki określone w niniejszym rozporządzeniu opierają się na opinii (5) wydanej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego zgodnie z art.17ust.2lit.b) i art.19ust.1 rozporządzenia (WE) nr216/2008.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art.65 rozporządzenia (WE) nr216/2008,
Pełny tekst Rozporządzenia dostępny jest tutaj
Komentarze