Terminal Portu Lotniczego Lublin większy na wiosnę
W połowie kwietnia rozpoczęły się prace przy rozbudowie terminalu Portu Lotniczego Lublin. Ich celem jest zwiększenie przepustowości lotniska do 1 mln pasażerów. Zgodnie z umową, wykonawca, firma Strabag, zakończyła podstawowe roboty konstrukcyjne. Obecnie rozpoczęło się wyposażanie obiektu.
Hala odlotów portu została powiększona o 1,8 tys. mkw. W nowej części znajdzie się pięć bramek i cztery linie bezpieczeństwa. Umożliwi to obsługę nawet czterech samolotów na godzinę.
Wykonawca kończy układanie posadzki w nowej strefie kontroli bezpieczeństwa. Trwają prace wykończeniowe w saloniku business executive lounge oraz przestrzeniach handlowych. Montowana jest szklana fasada od strony płyty postojowej. Dzięki rozbudowie znacznie powiększy się przestrzeń do obsługi pasażerów wylatujących.
W rozbudowanej hali odlotów znajdzie się m.in. nowy sklep bezcłowy sieci Aelia Duty Free Polska. Na powierzchni ponad 600 mkw. pasażerowie mają mieć do wyboru poszerzony asortyment kosmetyków, alkoholi, wyrobów tytoniowych i akcesoriów. Z kolei pasażerowie korzystający z saloniku biznesowego będą mieli do dyspozycji także wewnętrzny taras.
Po zakończeniu prac pozostaną jeszcze procedury związane z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń.
– Sfinalizowano prace żelbetowe i murowe. Zmontowana została główna konstrukcja stalowa obiektu, wykonano pokrycie dachowe, a na ścianach obudowy elewacyjne. Obecnie trwają działania instalacyjne oraz szklenie fasady północnej od strony płyty postojowej samolotów. Zakończenie głównych robót zaplanowano do końca roku. Następnie rozpocznie się procedura odbiorów jakościowych obiektu. Zakładamy, że realizacja inwestycji, łącznie z odbiorami technicznymi, potrwa do marca. Pierwszych pasażerów w nowym terminalu będziemy mogli obsłużyć w sezonie letnim 2019 roku – tłumaczy Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL.
W hali zlokalizowane będą: poczekalnia odlotowa dla pasażerów strefy Schengen wraz z wyjściami dla pasażerów, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej i Służby Granicznej, poczekalnie komercyjne, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen, toalety i pomieszczenia techniczne. Obecna hala odlotów zostanie dostosowana w całości do obsługi ruchu Non-Schengen wraz z nowymi stanowiskami kontrolerskimi Straży Granicznej.
Komentarze