Przejdź do treści
Źródło artykułu

„Sztuka latania” – niezwykle ciekawy podcast na temat lotnictwa GA

Na portalu „PULS Biznesu do słuchania” został udostępniony niezwykle ciekawy podcast "Sztuka latania" dotyczący lotnictwa General Aviation. Gośćmi prowadzącego Bartłomieja Mayera byli Bartłomiej Zientek ze Space Flight Academy, Krzysztof Wronowski z Manufaktury Lotniczej, a także Michał Cedroński, który jest współwłaścicielem lądowiska Kikity oraz Rafał Skibniewski, pilot zawodowy, instruktor i właściciel lądowiska Milewo.

Całość programu nawiązuje do oddawania się lotniczemu hobby, jego kosztów, możliwości jakie zapewnia, a także istoty utrzymania właściwego poziomu bezpieczeństwa.

Bartłomiej Zientek opowiadał, o czynnikach, które go skłoniły do założenia prywatnej szkoły latania. Przybliżał swoje początki w lotnictwie, charakteryzował sposoby na prowadzenie w bardziej przystępny sposób nauki latania w Polsce, a także koszty z jakimi trzeba się liczyć w przypadku zapisania się na szkolenie lotnicze.

Z kolei Krzysztof Wronowski, prezes Manufaktury Lotniczej, mówił o sprzęcie, jakiego używają amatorzy pilotażu w Polsce oraz o kosztach jego zakupu. Przybliżał także zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu lotniczego w naszym kraju. 

Sztuka latania - podcast Pulsu Biznesu

Kolejnym rozmówcą był Michał Cedroński, aktualnie współwłaściciel lądowiska Kikity na Mazurach, który mówił o idei powstania takiego miejsca, o różnicach w przepisach między lotniskiem, a lądowiskiem, o infrastrukturze lotniczej w Polsce, a także o kosztach operowania statkami powietrznymi. Na własnym przykładzie przybliżał poziom nakładów finansowych, z jakimi należy się liczyć realizując lotnicze zainteresowania, a także charakteryzował czynniki, które wchodzą w koszty latania.

Jako ostatni wypowiedział się Rafał Skibniewski, pilot zawodowy w liniach Wizz Air, instruktor i propagator lotnictwa, a także właściciel lądowiska Milewo. Próbował on znaleźć odpowiedź na pytanie, czy są wspólne przyczyny wypadków lotniczych. Omawiał zagadnienia związane z bezpieczną eksploatacją statków powietrznych, a także uczeniem się planowania i ciągłym doszkalaniem się

Na koniec przybliżył niebezpieczeństwa czyhające na lotników GA i kwestię kierowania się ich w kierunku tzw. bylejakości polegającej np. na lataniu na paliwie samochodowym. Uwypuklał brak nadzoru na lotnictwem ultralekkim ze strony Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co może prowadzić do zmniejszania poziomu bezpieczeństwa


Podcast „Sztuka latania” można wysłuchać tutaj: soundcloud.com/pulsbiznesu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony