Przejdź do treści
ULC
Źródło artykułu

Szkolenia na typ

Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje na swojej stronie internetowej, że w związku z powtarzającymi się przypadkami wnioskowania o wpis typu statku powietrznego do licencji mechanika obsługi, po ukończeniu części teoretycznej szkolenia na typ w Organizacji Part-147 i praktycznej części szkolenia na typ w organizacji Part-145, przypomina wymagania, jakie należy spełnić, aby typ statku powietrznego mógł być wpisany do licencji.

Zgodnie z Part-66 pkt. 66.A.45:

  • Szkolenie (teoretyczne i/lub praktyczne) może być uznane jeśli było prowadzone przez Organizację Part-147 lub zostało bezpośrednio uznane przez właściwy Nadzór Lotniczy.
  • Jeśli praktyczna część szkolenia jest prowadzona przez Organizację Part-145, proces uznania praktycznej części szkolenia przez właściwy Nadzór Lotniczy polega na zatwierdzeniu planu ujmującego szczegółowo jej zawartość i czas trwania.
Wobec powyższego mechanik planujący szkolenie w Organizacji Part-145 (zwłaszcza zagranicznej) powinien:
  • upewnić się, że Organizacja posiada akceptację takiego szkolenia (teoretycznego i/lub praktycznego) przez właściwy Nadzór Lotniczy. W miarę możliwości przedstawić do ULC kopię takiej akceptacji;
  • przed rozpoczęciem praktycznej części szkolenia przedstawić do ULC, celem zaakceptowania plan szkolenia praktycznego (lista zadań, czas trwania);
  • przy wnioskowaniu o wpis typu do licencji analizowane będzie wykonanie planu szkolenia wraz z listą wykonanych i potwierdzonych przez instruktorów zadań.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony