Standaryzacja certyfikatów FTO i TRTO
Urząd Lotnictwa Cywilnego zwrócił się z prośbą do Ośrodków Szkolenia Lotniczego o wystąpienie do Prezesa Urzędu z wnioskiem złożonym w trybie art. 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego* o zmianę decyzji w przedmiocie wydania certyfikatu FTO i TRTO.
Konieczność doprowadzenia do zgodności z wymaganiami przepisów JAR-FCL oraz do standaryzacji wydawanych certyfikatów dla Ośrodków Szkolenia Lotniczego FTO jest zaleceniem poaudytowym Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Ośrodkom Szkolenia Lotniczego zostanie wydana nowa decyzja administracyjna, której załącznikiem będzie Certyfikat FTO lub TRTO, zgodny z dokumentem No. 153 opublikowanym w JAA FCL JIP.
Ze względu na potrzebę doprowadzenia do stanu pełnej zgodności z wymaganiami EASA, Urząd Lotnictwa Cywilnego prosi o potraktowanie sprawy jako pilnej i wystąpienie ze wspomnianym wnioskiem do dnia 15 września 2010 r.
Zachęcamy Państwa do skorzystania ze wzoru Wniosku o dokonanie zmiany decyzji ostatecznej w trybie art. 155 KPA
doc plik do pobrania 24.00 Kb
* Art. 155 KPA Decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie za zgodą strony uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, lub przez organ wyższego stopnia, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony; przepis art. 154 § 2 stosuje się odpowiednio.
Komentarze