Przejdź do treści
Źródło artykułu

Sierpniowy numer Przeglądu Lotniczego już w sprzedaży

Sierpniowy numer Przeglądu Lotniczego już w sprzedaży. A w nim:

Zlin 242L – reinkarnacja
Jeszcze niedawno Zliny 42 i 142 były u nas najpopularniejszymi maszynami do szkolenia podstawowego. Ich miejsce zajęły wszechobecne Cessny, jednak doświadczeni instruktorzy wiedzą, że starego Zlina nie da się do końca zastąpić. Chyba, że… nowym Zlinem 242L! Samolot dla ambitnych szkół pilotażu przedstawia Michał Setlak.

„Blokadę – usunąć”
Nieczęsto się zdarza, by PKBWL oficjalnie mówiła o przyczynach wypadku przed zakończeniem badań, jednak po katastrofie w Krakowie, Komisja uchyliła rąbka tajemnicy, by przestrzec lotników przed poważnym zagrożeniem. Sprawdziliśmy to – i rzeczywiście! W Cessnie możliwe jest częściowe zablokowanie sterów, tym groźniejsze niż całkowite, że może umknąć uwadze pilota, co pokazuje Krzysztof Krawcewicz.

Dynamikiem na koniec Europy
Relacjonując swą lotniczą wyprawę przez cały kontynent do Portugalii, Mariusz Stajewski udowadnia, że nie tylko można, ale i warto w taką trasę polecieć samolotem ultralekkim, takim jak WT-9 Dynamic. Dlaczego? Przeczytaj artykuł w sierpniowym numerze PLAR.

Palcem po mapie
Na to wydawnictwo lotnicy czekali 5 lat. Wreszcie jest! Magdalena Rekść przedstawia nową mapę Polski ICAO 1:500 000 do lotów VFR, wydaną przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.

Zatkana rurka Pitota
Czy to możliwe, by mały owad spowodował incydent lotniczy? Możliwe! – świadczy o tym jedno ze zgłoszeń, które w lipcu wpłynęły do zespołu Latajmy Bezpiecznie.

Polacy górą – 19 MŚ w Lataniu Precyzyjnym
Rewelacja! Pierwsze cztery miejsca dla Polaków, w pierwszej dziesiątce aż siedmiu naszych! Do tego mistrzostwa w Toruniu były przykładem imprezy zorganizowanej i przeprowadzonej na światowym poziomie. W najnowszym PLAR gorąca relacja Macieja Musijowskiego i Kamila Iwankiewicza

Niepokonany Staś – wspomnienie o Helmucie Stasiu
Był znakomitym pilotem akrobacyjnym i świetnym instruktorem. Mimo utraty ręki w wypadku, do końca swoich dni starał się spędzać jak najwięcej czasu w powietrzu, udowadniając, że był absolutnym mistrzem pilotażu, lotnikiem z krwi i kości i... twardzielem. Wspomnienia o Helmcie Stasiu, który jak niewielu pilotów we współczesnej historii polskiego lotnictwa stał się legendą jeszcze za życia, zebrał Krzysztof Krawcewicz.

W akrobacji bez zmian
Z pozoru tytuł mówi wszystko – mistrzami Polski zostali Robert Kowalik w akrobacji samolotowej i Jerzy Makula w szybowcowej – jednak nie oddaje zmagań, jakie zawodnicy musieli stoczyć nie tylko między sobą, ale i z niekorzystną pogodą... Szczegóły znajdziesz w relacji w numerze.

Kraków zawsze niezwykły
Lotniczy piknik na Czyżynach zorganizowano już po raz szósty. Podobnie jak w latach ubiegłych, tegoroczna impreza była... inna od poprzednich. Kto nie dotarł na Czyżyny, niech żałuje. Dlaczego? Zobacz w najnowszym numerze PLAR.

AT-3 – druga odsłona
Przedstawiamy najnowszą wersję polskiego przeboju eksportowego – zaprojektowany z myślą o szkoleniu pilotów, należący do kategorii VLA zwrotny i ekonomiczny samolot Aero AT-3 R100.

Płock 2009 – tu się działo!
III Płocki Piknik Lotniczy może stanowić powód do zasłużonej dumy dla organizatorów i wzór do naśladowania dla innych aeroklubów – przy stosunkowo niewielkim budżecie, dzięki zaangażowaniu członków i przyjaciół Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej, udało się zorganizować piknik lotniczy, który można już porównywać z Góraszką!

Kormorany 2009
III Olsztyński „Zlot Staruchów” im. Piotra „Pepe” Puchalskiego był rzadką okazją, by wylaszować się na popularne niegdyś typy szybowców, ale i zobaczyć niezwykły widok zabytkowej Muchy, Foki czy Cobry na holu za... zabytkowym CSS-13. Tym, którzy nie dotarli na Dajtki, klimat imprezy przybliża Jacek Stawowczyk.

Inwazja w Ostrowie
Relacjonujemy największą imprezę spadochronową w Polsce, której głównym celem było utworzenie formacji 100 - osobowej i pobicie rekordu sprzed 20 lat.

Pokonać Alpy w trzy tygodnie
X-Alps to pieszo-paralotniowy wyścig na trasie 880 km przez austriackie, szwajcarskie, włoskie i francuskie Alpy – czy można wymyślić równie niezwykłe wyzwanie? Więcej o tej wyjątkowej rywalizacji dowiesz się z najnowszego numeru PLAR.

I, jak zawsze na czasie, wstępniak Redaktora Naczelnego. Tym razem nawiązujący do najciekawszej, wakacyjnej odmiany latania – lotniczej turystyki.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony