Rekordowy lipiec w Porcie Lotniczym Kraków pod względem liczby obsłużonych pasażerów
– Aż trudno uwierzyć, że już połowa wakacji szkolnych za nami! Lipiec okazał się rekordowym miesiącem dla Kraków Airport – lotnisko obsłużyło imponującą liczbę 1 278 890 pasażerów. 18 lipca 2025 /piątek/ był dla nas dniem wyjątkowym – mówi Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport. – Tego dnia z naszych usług skorzystało aż 46 206 osób.
Wynik 1 278 890 w lipcu 2025 r. oznacza, że lotnisko obsłużyło o 19 proc. pasażerów więcej niż rok wcześniej i aż o 63 proc. więcej niż w lipcu 2019 r. Od początku roku z usług Kraków Airport skorzystało w sumie 7 333 526 pasażerów.
Jeszcze bardziej imponująco prezentują się dane tygodniowe. W okresie od 14 do 20 lipca 2025 roku krakowskie lotnisko obsłużyło 293 465 pasażerów – to najlepszy wynik w całej historii portu. Podobnie jak 46 206 osób jest historycznym rekordem dziennym, który przypadł na 18 lipca. Dla porównania – ubiegłoroczny rekord tygodniowy wynosił 253 206 pasażerów i przypadł na tydzień 5 – 11 sierpnia 2024, a rekord dzienny w ubiegłym roku wyniósł 40 962 pasażerów i padł 30 grudnia.
– Serdecznie dziękuję wszystkim pasażerom za zaufanie i wybór naszej siatki połączeń. Wyrazy uznania kieruję również do naszych pracowników, którzy każdego dnia dbają o komfort i bezpieczeństwo podróżnych – dodał prezes Łukasz Strutyński.
Silne wzrosty i nowe kierunki
W porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku, wybrane kierunki notują spektakularne wzrosty. Prym wiedzie Rimini (+212%) i Triest (+198%), obsługiwane przez Ryanair. Również trasa PLL LOT-u do Nowego Jorku (EWR) zanotowała potężny skok – aż +157%. Wśród nowych kierunków dobre wypełnienia uzyskały połączenia do Castellon (93%), Aberdeen (89%), Sofii (88%) czy Genui (83%).
Wysokie obłożenie wśród najbardziej popularnych kierunków pokazuje ogromne zainteresowanie takimi turystycznymi destynacjami jak : Warna i Chania (po 98%), Santoryn i Rodos (po 97%) oraz Barcelona (97%) które notują niemal pełne samoloty.
Kraków Airport oprócz europejskiej aktywnie rozbudowuje siatkę połączeń z Bliskim Wschodem – obecnie oferowane są bezpośrednie rejsy m.in. z Dubaju, Abu Zabi, Rijadu, Kuwejtu i Szardży. Skutkiem tego intensyfikowanego ruchu lotniczego, Małopolska stała się jednym z kluczowych europejskich kierunków turystycznych dla gości z krajów arabskich.
– Jesteśmy świadomi, że rosnące zainteresowanie Kraków Airport stawia przed nami konkretne wyzwania infrastrukturalne, którym musimy sprostać – zaznacza prezes Łukasz Strutyński. – Dlatego inwestycje w rozwój są absolutnie niezbędne, by sprostać oczekiwaniom pasażerów i linii lotniczych.
W ostatnich dniach Kraków Airport rozpoczął przebudowy dawnego terminala cargo z przeznaczeniem na tymczasową strefę oczekiwania (Pre-Boarding Zone – PBZ) dla pasażerów podróżujących poza strefę Schengen. Nowo powstająca przestrzeń zostanie wyposażona w sześć dodatkowych gate’ów, które będą pełniły funkcję tymczasowych poczekalni przed wejściem na pokład. To ważny etap szerszej strategii modernizacji portu lotniczego, mającej na celu zwiększenie przepustowości i komfortu obsługi pasażerów.
Zmiany i udogodnienia w terminalu – poprawa komfortu podróżnych
Kraków Airport kontynuuje działania mające na celu poprawę komfortu i jakości obsługi pasażerów. Biuro paszportowe zostało przeniesiona na parter terminala naprzeciwko stanowisk check-in, dzięki czemu jest lepiej widoczne i łatwiej dostępne dla podróżnych.
Sukcesywnie modernizowane są sanitariaty. Aktualnie ukończono modernizację dwóch zespołów toalet w strefie odlotów Non-Schengen. Zakres prac objął m. in. montaż myjek do stóp – z myślą o pasażerach podróżujących z regionu Bliskiego Wschodu. Myjki do stóp to rozwiązanie dostosowane do potrzeb licznych pasażerów z tamtego kręgu kulturowego, gdzie zgodnie z przyjętymi normami higieny równie istotne jak mycie rąk jest także oczyszczanie stóp.
Kolejną planowaną w najbliższym czasie zmianą będzie przeniesienie Fast Tracka do nowej lokalizacji oraz zyska dwa ciągi kontroli, co przełoży się na zwiększoną przepustowość i poprawę komfortu podróżnych korzystających z tej usługi.



Komentarze