Raport o ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej – stan na 20 marca br.

Lotnisko Chopina - widok na pas startowy, samoloty, terminal i miasto w tle (fot. Piotr Bożyk/PAŻP)

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zaprezentowała kolejny dobowy raport dotyczący zmian w ruchu lotniczym na i nad terytorium RP.

W ciągu piątej doby obowiązywania czasowego wstrzymania międzynarodowych połączeń lotniczych na terytorium RP, odnotowujemy spadek ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej jak i na polskich lotniskach w porównaniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych. Poniżej liczba wszystkich operacji lotniczych łącznie z lotami tranzytowymi:

• Czwartek 21.03.2019 – 1828 operacji
Czwartek 19.03.2020 – 762 operacje (spadek o 58,3 proc.)*

Poniżej ruch na lotniskach w dniu 19 marca br. (liczba operacji):*

• Bydgoszcz – EPBY – 0 (8 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
• Gdańsk – EPGD – 16 (100 w 2019 r.) spadek o 84 proc.
• Kraków – EPKK – 17 (148 w 2019 r.) spadek o 88,5 proc.
• Katowice – EPKT – 26 (73 w 2019 r.) spadek o 64,3 proc.
• Lublin – EPLB – 0 (11 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
• Łódź – EPLL– 0 (6 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
• Modlin – EPMO – 3 (41 w 2019 r.) spadek o 92,6 proc.
• Olsztyn-Szymany – EPSY – 0 (2 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
• Poznań – EPPO – 11 (56 w 2019 r.) spadek o 80 proc.
• Radom – EPRA – 0 (0 w 2019 r.)
• Rzeszów – EPRZ – 0 (19 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
• Szczecin – EPSC – 2 (14 w 2019 r.) spadek o 85,7 proc.
• Warszawa – EPWA – 120 (495 w 2019 r.) spadek o 75,7 proc.
• Wrocław – EPWR – 17 (74 w 2019 r.) spadek o 77 proc.
• Zielona Góra – EPZG – 0 (1 w 2019 r.) spadek o 100 proc.

Liczba operacji lotniczych na wszystkich polskich lotniskach w dniu 19 marca br.:

212 (1048 w 2019 r.) spadek o 79,7 proc.*

* Porównania zostały dokonane na podstawie danych za dzień operacyjny np. poniedziałek w podobnym okresie ubiegłego roku, a nie na zasadzie data do daty. Prezentowane dane pochodzą z systemów Network Managera i zawierają informacje o ruchu GAT IFR.

Źródło: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
comments powered by Disqus