PZL Świdnik w Chinach

ULC

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że Prezes ULC Grzegorz Kruszyński spotkał się z delegacją chińskich władz lotniczych oraz przedstawicielami PZL Świdnik S.A.

Podczas spotkania omówiono m.in. zasady współpracy pomiędzy Polską a Chinami w zakresie produkcji śmigłowców PZL Świdnik w Chinach, w kooperacji z firmą Red Eagle Aircraft Manufacture.

Umowę z Chinami dotyczącą montażu śmigłowców w nowo budowanym zakładzie w specjalnej strefie rozwojowej prowincji Jiangxi podpisano w 2007 r. Zakłada ona złożenie 150 sztuk w okresie 2007-2014.

We wrześniu 2008 r. EASA zdecydowała o przekazaniu stronie polskiej – Urzędowi Lotnictwa Cywilnego – kompetencji w zakresie przeprowadzenia procesu uznania certyfikatu typu śmigłowca W-3A w Chinach. Certyfikat typu jest dokumentem potwierdzającym zgodność budowy danego statku powietrznego z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.

Śmigłowiec PZL Sokół jest średnim dwusilnikowym śmigłowcem o maksymalnej masie startowej 6400 kg, mogącym zabrać na pokład do 12 pasażerów i 2 pilotów. Śmigłowiec skutecznie prowadzi loty w dzień i w nocy, w każdych warunkach klimatycznych i pogodowych. Maksymalny pułap śmigłowca to 6000m n.p.m. Loty mogą być wykonywane w zakresie temperatur od -40°C do +43°C.

Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus

Komentarze

jak nie wpadną na to żeby tworzyć hamulcowe twory w stylu ULC'u i EASY to moze i zbudują.

Ciekawe ile śmigłowców Chińczyki zbudują sobie poza licencją. Popatrzcie na ich samoloty i porównajcie z rosyjskimi, podobieństwo jest uderzające.