Proces certyfikacji lotniska Babice - informacja ULC

Lotnisko Warszawa/ Babice, opis przeszkód, źródło ULC

Wstępna analiza dostarczonej dokumentacji rejestracyjnej lotniska Babice wykazuje obecność w otoczeniu lotniska zwartej zabudowy miejskiej oraz przeszkód lotniczych przekraczających dopuszczalne wysokości określone powierzchniami ograniczającymi (mapa powierzchni ograniczających).

Istniejące przeszkody lotnicze wymagają przeprowadzenia analiz aeronautycznych wykluczających powstanie zagrożenia dla bezpieczeństwa statków powietrznych co umożliwi ULC wyrażenie zgody na odstąpienie od niektórych wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków, jakie spełniać powinny obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska.

Obszary zwartej zabudowy Warszawy podlegają ograniczeniom lotów określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące.

Od ograniczeń i zakazów zwolnione są loty wykonywane zgodnie z procedurami dolotowymi podejścia do lądowania i procedurami odlotowymi.

Procedury te muszą zostać opracowane przed wpisaniem lotniska do Rejestru lotnisk cywilnych.

Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus

Komentarze

Należy przypomnieć, że że lotnisko Warszawa-Babice udostępnione zostało do użytku lotnictwu sportowemu, sanitarnemu i usługowemu przeniesionemu z lotniska Gocław do czasu ustalenia lokalizacji nowego lotniska usługowo - sportowego i oddania do eksploatacji jego części wykonanej w pierwszym etapie realizacji - na podstawie decyzji Prezydium Rządu nr 27/75 z dnia 28 lutego 1975 r. Trwające 34 lata rozwiązanie prowizoryczne spowodowało, że lotnisko nie było skutecznie chronione przed zabudową miejską, nie zostało wpisane do rejestru lotnisk cywilbych ani nie podlega nadzorowi cywilnemu. Lotnisko otoczone jest od północy i południa zwartą zabudową miejską osiedli Chomiczówka, Boernerowo i Bemowo, od zachodu lasem i wałem ziemnym dawnego wysypiska śmieci. Należy podkreślić, że osiedla te powstały znacznie później niż lotnisko, pierwotnie wojskowe, a następnie przekazane kolejno Aeroklubowi, PUL- owi i ostatecznie MSWiA. Obecna sytuacja jest skutkiem wieloletnich zaniedbań władz centralnych oraz władz Warszawy, które nie podjęły decyzji co do ostatecznej lokalizacji lotniska dla General Aviation w Warszawie. Czas płynie, terenów jest coraz mniej. Należy wreszcie zdecydować, czy Babice pozostają jako warszawskie lotnisko dla GA czy będzie budowane nowe lotnisko.

jak nie wiadomo o co chodzi........ chodzi o plac budowy zamiast lotniska! a co było pierwsze? lotnisko czy drogie domki w pobliżu??

Amen

Bogdan zaplątałeś się, KOMENTARZ USUNIĘTO Z POWODU NARUSZENIA REGULAMINU.

co tutaj wybaczać? Każdy instruktor lotniczy wie co jest bezpieczne a co nie. Za wyszkolenie ucznia i jego samodzielne loty odpowiada licencją i karnie.Czy jest samobójcą? Mamy wybaczać jakiemuś kretynowi co nie ma pojęcia o szkoleniu lotniczym, to że niszczy najlepsze polskie tradycje? Ja nie wybaczam, ja chcę kompetentnych urzędników w zamian za wysokie podatki jakie płacę.
Przykro mówić, ale to właśnie takie działania ULC doprowadzą do wypadku w szkoleniu, bo nie wyobrażam sobie bezpicznego latania w Chrcynnie. Ani tym bardziej w Grądach. Musimy coś zrobić zanim bedzie za późno!

"Barany" postanowiły ,że za nasze "pozytywne" oceny Ich pracy "umilą" nam życie jeszcze bardziej. Będziemy mieli negatywne oceny zdarzeń do Towarzstw Ubezpieczeniowych i karanie za każde uchybienie .
Szykuje się WOJNA !!!.
Musimy temu zapobiec , nasza agresja i dezaprobata Ich działań wywołuje u Nich fustrację i agresję , może więcej tolerancji dla ULC , Oni starają się przeżyć biorąc na siebie jak najmniejszą odpowiedzialność , stąd opieszałość w wydawaniu decyzji .
Wbaczajmy IM , to tylko ludzie ze swoimi słabościami.

Urząd Lotnictwa Cywilnego, którego misją jest "tworzenie warunków mających na celu zwiększenie mobilności społeczeństwa polskiego", zachowuje się zupełnie odwrotnie, więc czas na zmianę misji albo wykonawców.
W 2007 r. premier Donald Tusk w exposé zapowiedział: - Małe, lokalne lotniska to przyszłość ułatwiająca Polakom komunikację krajową i zagraniczną. Będę osobiście bronił miejsc, które są zagrożone, bo bardzo często są atrakcyjne z punktu widzenia deweloperów.
Proponuję list środowiska do Premiera z prośbą o wywiązanie się ze zobowiązania w expose.

Po pierwsze to niech ten kto robił ten załącznik wróci się do podstawówki i nauczy się pisać. POWIERZCHNIA pisze się przez RZ a nie przez SZ!!!
Po drugie to jak dla mnie mogą zlikwidować lotnisko, ale zanim to zrobią niech wyznaczą i urządzą nowe miejsce dla lotniska i to w pobliżu Wa-ffki żeby młodzież szkoląca się miała łatwy dostęp.
Jeżeli ULC wpisałby to lotnisko do swojego rejestru to musiałby odpowiadać ciągle na miliony skarg mało mądrych mieszkańców okolic, którzy uważają, że samoloty to im dwa metry nad głowami latają.Kto by chciał coś takiego.
A tak na zdrowy rozum to pomyłką jest prowadzenie szkoleń w tak gęsto zabudowanym i zaludnionym obszarze. Poza tym ograniczenia nałożone na loty szybowcami chyba nie są na rękę? Nie mówiąc już o budowie kolosalnie wielkiego kręgu. No i jeszcze ograniczenia związane z CTR i TMA.
A tak na marginesie to zarządzający nie potrafi wziąć i raz porządnie napisać instrukcji operacyjne lotniska. Jest ona od 2005 roku w uzgodnieniach. Ciągle poprawiają i nie potrafią poprawić - niestety taka jest prawda.

dość już tego antylotniczego nastawienia. Kiedy w końcu ktoś głośno krzyknie stop urzędniczej arogancji? To juz zdaje się 4 powód, który podaje ULC w ostatnich dniach po to tylko, żeby zniszczyć to lotnisko.
Chyba czas na grę w otwarte karty panie Kruszyński.

Chciałbym zauważyć, że przytoczonay zapis prawny nie dotyczy między innymi:lotów lotów wykonywanych zgodnie z procedurami dolotowymi, podejściami do lądowania i procedurami odlotowymi na lotniskach i lądowiskach , położonych wewnątrz lub w pobliżu tych rejonów oraz lotów wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof i sytuacji awaryjnych oraz lotów wykonywanych w celu zapewnienia porządku publicznego oraz lotów wykonywanych w celu poszukiwania i ratownictwa lotniczego i inne. Patrz: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące. Życzę miłej lektury

Wstępna analiza? Od grudnia 2005 zdążyli wstępnie przeanalizować sprawę? Brawo!
Dobra, powedzcie w końcu że nie chcecie zaejestrować tego lotniska i już. Po co zawracać ludziom głowę. Co jeszcze mądrego wymyślicie w tej sprawie? A może procedury dolotowe i odlotowe dotyczą lotów IFR?

Tym sposobem to i Okęcie jest pod znakiem zapytania.
Ughh!!!

To wszystko jest bardzo mocno naciągane...

PS. Nie wiem kto przygotowywał ów mapę ale myślę że warto nauczyć się poprawnej ortografii... "powieszchni".

A co to jest krąg nadlotniskowy jak nie procedura dolotowa i odlotowa? Barany się uparły, żeby załatwić to lotnisko