Powstał zespół d/s dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji dot. bezpieczeństwa
W Dzienniku Urzędowym z dnia 30 stycznia 2014 r., pozycja 5, ukazała się Decyzja nr 2 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Piotra Ołowskiego z 21 stycznia 2014 r., w sprawie powołania Zespołu do spraw dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym.
Celem pracy Zespołu jest prowadzenie dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym, o którym mowa w art 135c ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze.
Do zadań Zespołu należą m.in.:
-
przyjmowanie zgłoszeń w ramach systemu oraz ich selekcja i analiza z punktu widzeniabezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym;
-
prowadzenie powszechnie dostępnej strony internetowej, w ramach której publikowaniesą informacje o zgłoszeniach oraz wyniki prowadzonych analiz;
-
udostępnianie i przekazywanie właściwym podmiotom wniosków z zebranych informacji w celu podniesienia bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym;
-
propagowanie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym, w szczególności poprzez uczestnictwo jego członków w spotkaniach, odczytach i konferencjach dotyczących lotnictwa cywilnego;
-
przygotowywanie innych informacji w zakresie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym
Posiedzenia Zespołu będą zwoływane co najmniej raz w miesiącu przez Przewodniczącego Zespołu, który może zaprosić do jego prac ekspertów z zakresu lotnictwa cywilnego nie będących osobami powołanymi w skład Zespołu.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
Całość dokumentu dostępna jest tutaj
Komentarze