Postępowanie w przypadku zawieszania działalności organizacji CAMO
W związku z przypadkami zawieszania działalności organizacji CAMO, przy jednoczesnym braku należytej informacji skierowanej do ich klientów Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina, że:
-
Zgodnie z wymaganiami pkt. M.A. 201(a)(4) lot statku powietrznego może nastąpić tylko wtedy, jeśli obsługa techniczna statku powietrznego jest wykonywana zgodnie z zatwierdzonym programem obsługi.
-
Jeśli organizacja zarządzania ciągłą zdatnością do lotu CAMO zawiesza działalność to automatycznie wygasa ważność zatwierdzenia programów obsługi, których była ona właścicielem.
-
Właściciel/dzierżawca użytkujący swój statek powietrzny do celów niekomercyjnych nie ma obowiązku podpisywania umowy z organizacją zarządzania ciągłą zdatnością do lotu CAMO.
-
Właściciel/dzierżawca może zawrzeć z organizacją zarządzania ciągłą zdatnością do lotu CAMO ograniczoną umowę na opracowanie programu obsługi technicznej i jego zatwierdzenie zgodnie z pkt. M.A.302. Umowa nie musi być zgodna z Załącznikiem I do M.A.201 przepisów PART M, powinna jednak obejmować obowiązki związane z M.A.302 (d) oraz (g). Właściciel/dzierżawca w tym przypadku zarządza ciągłą zdatnością do lotu. Program taki jest jego własnością i w razie rozwiązania umowy z organizacją CAMO, on przejmuje odpowiedzialność za program obsługi, który nie traci ważności zatwierdzenia. Może więc kontynuować bieżącą eksploatację a w perspektywie podpisać nową umowę z inną organizacją CAMO, bazując na tym samym programie.
Komentarze