Przejdź do treści
Źródło artykułu

Port Lotniczy Kraków: Kolejny etap inwestycyjny za nami

Port Lotniczy Kraków-Balice zakończył kolejny etap prac inwestycyjnych w strefie operacyjnej lotniska. Po trzech miesiącach remontu ponownie otwarto drogi kołowania Golf, Bravo 4 i Bravo 5. Dzięki temu skrócił się czas kołowania samolotów z drogi startowej na płytę postojową.

W ramach inwestycji oprócz wymienionych dróg kołowania poszerzana jest również płyta postojowa. Łączna powierzchnia remontowanych i budowanych nawierzchni wyniesie około 20 ha, w tym nawierzchni betonowych ok. 15 ha. Prace prowadzone są w kilku etapach po to, by zapewnić ciągłą pracę lotniska i zminimalizować uciążliwości związane z budową. Zakończenie wszystkich robót przewidziano na 2015 rok. W 2014 roku udało się już zakończyć modernizację dróg Alfa, Charlie, Golf i Juliett.

Prace przy płycie postojowej wkraczają w końcową fazę. Cztery nowe miejsca dla samolotów kodu C zostaną oddane do użytku latem. Już od kilku miesięcy funkcjonuje natomiast pierwsze z nowych miejsc, położone przy budynku administracyjno-technicznym. W sumie będzie więc 5 miejsc, przygotowanych do przyjęcia samolotów o kodzie referencyjnym C (np. Boeing 737-800). Łącznie po rozbudowie krakowski port będzie dysponował 22 stanowiskami postojowymi dla samolotów o kodzie referencyjnym C.

Modernizacja nawierzchni lotniskowych ma ułatwić bezpieczne poruszanie się statków powietrznych po układzie manewrowym lotniska w warunkach ograniczonej widzialności. Będzie to możliwe dzięki zainstalowaniu nowego oświetlenia krawędziowego, oświetlenia osiowego i poprzeczki zatrzymania.

Inwestycje w strefie operacyjnej Kraków Airport są częścią największego w historii planu rozbudowy tego lotniska. Po jego rozbudowie przepustowość portu wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie. Równorzędnie przy pracach w strefie operacyjnej trwa również budowa nowego terminalu. Pasażerowie będą mogli skorzystać z niego już w lipcu 2015 roku. Do końca roku potrwają natomiast prace modernizacyjne w obecnie działającym budynku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony