Podwójny rekord w Porcie Lotniczym Kraków
W 2015 roku na krakowskim lotnisku obsłużono 305 826 pasażerów, co oznacza wzrost o 14% w stosunku do grudnia 2014 roku i najlepszy grudniowy wynik w historii portu.
Rekordowy był także cały 2015 rok. Po raz pierwszy w historii krakowskie lotnisko zamknęło rok z wynikiem ponad 4 mln odprawionych pasażerów. Łącznie w roku 2015 obsłużono 4 221 171 pasażerów, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Wzrost zanotowano także w liczbie operacji lotniczych, których wykonano 36 345 (+2%). Kraków Airport jako pierwsze lotnisko regionalne w Polsce osiągnęło taki wynik.
– Wiedzieliśmy, że to będzie dobry rok, ale nie spodziewaliśmy się, że aż tak dobry. Obsłużyliśmy ponad 400 tys. pasażerów więcej niż w ubiegłym roku. Cieszą nas szczególnie wyniki osiągane przez nowych przewoźników – British Airways, KLM, Swiss International Air Lines. – podkreśla Jan Pamuła, prezes Kraków Airport. – Po kilku miesiącach operowania z Krakowa linie te zwiększają częstotliwość lotów, KLM nawet dwukrotnie – z 7 do 14 rejsów tygodniowo. To pokazuje, że mamy klientów gotowych zapłacić nieco więcej za produkt o wyższym standardzie.
W ubiegłym roku z Portu Lotniczego Kraków operowało 18 regularnych przewoźników. Najwięcej pasażerów skorzystało z oferty linii: Ryanair, easyJet, Lufthansa, Norwegian oraz LOT. Wszystkie linie regularne zaoferowały niemal 4,8 mln miejsc na niemal 33 tys. rejsów z/do Portu Lotniczego Kraków. Średnie wypełnienie samolotów przewoźników regularnych w 2015 roku wyniosło 84,5%. Średnia dobowa liczba obsłużonych pasażerów wzrosła z 10,5 tys. do 11,6 tys. osób dziennie.
Wśród kierunków regularnych najpopularniejszymi krajami były Wielka Brytania, Niemcy i Włochy. Pasażerowie korzystający z czarterów podróżowali najczęściej z/do Grecji i Turcji.
Plany krakowskiego lotniska na 2016 rok zakładają obsłużenie 4,5 miliona pasażerów. Przewoźnicy zapowiedzieli uruchomienie siedmiu nowych kierunków regularnych i czterech czarterowych.
Komentarze