Przejdź do treści
Źródło artykułu

Podsumowanie konferencji lotniczej

Wczoraj zakończyła się organizowana przez Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) dwudniowa międzynarodowa konferencja poświęcona aktualnym problemom lotnictwa cywilnego. Głównym celem konferencji było zacieśnienie współpracy i wymiana poglądów na temat najważniejszych problemów związanych z lotnictwem cywilnym. W spotkaniu wzięli udział eksperci z wielu państw nie tylko europejskich ale i z innych części świata (m.in. USA, Kanada, Chiny, Korea, Brazylii, Australii), organizacji międzynarodowych: ICAO, Eurocontrol jaki i z Komisji Europejskiej i EASA a także naukowcy i przedstawiciele branży lotniczej. W sumie w konferencji uczestniczyło prawie 200 osób.

Konferencja umożliwiła wymianę informacji i stanowiła doskonałą platformę do konsultacji i wyjaśniania swoich problemów i wątpliwości.

W czasie konferencji szczególny nacisk położony został na zagadnienia związane z bezzałogowymi statkami powietrznymi. Prelegenci zwrócili szczególną uwagę na kwestie odpowiedzialności za naruszenie prawa przez UAVs, odpowiedzialności cywilnej ich użytkowników oraz rozwiązania prawne w omawianym zakresie stosowane w Kanadzie oraz Stanach Zjednoczonych.

Drugim z istotnych obszarów tematycznych konferencji był rozwój systemów zarządzania bezpieczeństwem lotnictwa cywilnego. Dużo uwagi poświęcono Aneksowi 19 do Konwencji Chicagowskiej, a także kwestii dzielenia się, transparentności oraz ochrony prawnej informacji dotyczących bezpieczeństwa lotniczego. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez przedstawicieli ICAO załącznik ma być dokumentem obowiązującym od listopada 2013 r. W trakcie konferencji przypomniano także o nakładanym przez prawo UE obowiązku posiadania systemów zarządzania bezpieczeństwem przez podmioty prowadzące działalność w lotnictwie cywilnym.

Prelegenci z ICAO wspomnieli również o istotnych, z punktu widzenia interesów lotnictwa cywilnego, zagadnieniach dotyczących ochrony, a w szczególności przepisów i praktyki radzenia sobie z uciążliwymi pasażerami. W toku konferencji podsumowano również stan ratyfikacji Konwencji Pekińskiej i Protokołu do niej.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony