PART-FCL – uprawnienia na klasę lub typ – śmigłowce
Dzisiaj treść projektu „Rozporządzenia Komisji WE NR…/… w sprawie wymagań w stosunku do personelu” w zakresie warunków wstępnych dotyczących wydania uprawnień na klasę lub typ – śmigłowce
SEKCJA 3
Szczegółowe wymagania dotyczące śmigłowców
FCL.720.H Wymagane doświadczenie i warunki wstępne dotyczące wydania uprawnień na klasę lub typ – śmigłowce
O ile z danych dotyczących zgodności operacyjnej ustalonych na podstawie części 21 nie wynika inaczej, osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca musi spełnić następujące wymagania i warunki wstępne dotyczące tego uprawnienia:
a) Śmigłowce z załogą wieloosobową. Kandydat do szkolenia w zakresie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca z załogą wieloosobową musi:
-
posiadać co najmniej 70 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy śmigłowca;
-
z wyjątkiem przypadków, gdy szkolenie na typ jest łączone ze szkoleniem MCC:
-
posiadać zaświadczenie zaliczenia szkolenia MCC na śmigłowcach; lub
-
posiadać co najmniej 500 godzin czasu lotu w charakterze pilota samolotów z załogą wieloosobową; lub
-
posiadać co najmniej 500 godzin czasu lotu w charakterze pilota w operacjach w załodze wieloosobowej na śmigłowcach wielosilnikowych;
-
zaliczyć egzaminy z wiedzy teoretycznej do licencji ATPL(H).
b) Kandydat do szkolenia w zakresie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca z załogą wieloosobową, który ukończył szkolenie zintegrowane do licencji ATP(H)/IR, ATP(H), CPL(H)/IR lub CPL(H), a który nie spełnia wymagań określonych w lit. a) pkt 1), otrzymuje uprawnienie na typ z ograniczeniem tylko do wykonywania czynności drugiego pilota. Ograniczenie to może zostać zniesione po tym, jak pilot:
-
wykonał na śmigłowcach 70 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy lub pilota dowódcy pod nadzorem;
-
zdał egzamin praktyczny jako pilot dowódca w załodze wieloosobowej na stosownym typie śmigłowca.
c) Śmigłowce wielosilnikowe z załogą jednoosobową. Osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego uprawnienia na typ śmigłowca wielosilnikowego z załogą jednoosobową:
-
musi przed rozpoczęciem szkolenia w locie:
-
zaliczyć egzaminy z wiedzy teoretycznej do licencji ATPL(H); lub
-
posiadać certyfikat ukończenia szkolenia wstępnego przeprowadzonego przez zatwierdzony ośrodek szkolenia. Szkolenie to obejmuje następujące przedmioty z zakresu kursu wiedzy teoretycznej do licencji ATPL(H):
-
Ogólna wiedza o statku powietrznym: konstrukcja płatowca/systemy/zespół napędowy, a także przyrządy/elektronika,
-
Osiągi i planowanie lotu: masa i wyważenie, osiągi;
-
-
-
w przypadku kandydata, którzy nie ukończył szkolenia zintegrowanego do licencji ATP(H)/IR, ATP(H) lub CPL(H)/IR – musi wykonać na śmigłowcach co najmniej 70 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy.
FCL.735.H Szkolenie w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej – śmigłowce
a) Szkolenie w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej (MCC) musi składać się z co najmniej:
-
w przypadku MCC/IR:
-
25 godzin szkolenia teoretycznego i ćwiczeń; oraz
-
20 godzin praktycznego szkolenia MCC lub 15 godzin takiego szkolenia, w przypadku uczniów-pilotów przechodzących zintegrowane szkolenie ATP(H)/IR. W przypadku łączenia szkolenia MCC ze wstępnym szkoleniem do uprawnienia na typ śmigłowca z załogą wieloosobową, część praktyczną szkolenia MCC można skrócić do nie mniej niż 10 godzin, jeżeli do szkolenia MCC i do uprawnienia na typ używane jest to samo urządzenie FSTD;
-
-
w przypadku MCC/VFR:
(...)
Grzegorz Skomorowski
Czytaj całość artykułu na stronie unitedsky.eu
Komentarze