Przejdź do treści
Źródło artykułu

Obsługa naziemna

W nawiązaniu do licznych komentarzy prasowych dotyczących umorzenia w trybie art. 258 TFUE postępowania prowadzonego przez Komisję Europejską w związku z podejrzeniem naruszenia przez RP obowiązków wynikających z dyrektywy 96/67/WE, Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że:

Zgodnie z ówcześnie obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie obsługi naziemnej w portach lotniczych (Dz. U. Nr 128, poz. 1071) ograniczona była liczba zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej w zakresie kategorii 3 – 5 i 7 w portach lotniczych, w których ruch roczny jest równy lub większy niż 2 mln pasażerów lub 50 tys. ton ładunków - dla każdej kategorii do trzech, a w przypadku gdy usługi te świadczy zarządzający portem lotniczym - do czterech.

Zaznaczyć jednak należy, że w sytuacji warszawskiego lotniska, jedynym podmiotem, który złożył formalny wniosek o wydanie zezwolenia w zakresie kategorii 7 (obsługa w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo, smary i inne materiały techniczne) była spółka Petrolot sp. z o.o.

Dlatego też należy podkreślić, że również poprzednio obowiązujący stan prawny umożliwiał rozpoczęcie działalności handlingowej przez kolejnego agenta obsługi naziemnej.

Obecnie obowiązujące rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 maja 2009 r. w sprawie obsługi naziemnej w portach lotniczych (Dz. U. Nr 83, poz. 695) zniosło w/w ograniczenie. Nie zmienia to jednak faktu, iż działalność gospodarczą na lotniskach użytku publicznego mogą świadczyć tylko podmioty posiadające stosowne dokumenty wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (zezwolenie oraz odpowiedni certyfikat).
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony