Incydent: Silniki B788 Jetstar wyłączały się kolejno podczas lotu
29 marca, B788 należący do linii Jetstar (znaki rejestracyjne VH-VKJ) wykonywał lot JQ-15 z Cairns w Australii do Osaki i zniżał się w kierunku lotniska docelowego, gdy lewy silnik (GEnx) wyłączył się na kilka sekund, a następnie ponownie załączył.
Niedługo potem prawa jednostka napędowa wyłączyła się na kilkadziesiąt sekund, po czym wznowiła pracę. Samolot kontynuował lot i bezpieczne wylądował na pasie startowym 24R lotniska Kansai w Osace.
Samolot pozostawał uziemiony jeszcze kilka dni po zdarzeniu.
2 kwietnia 2019 roku japońskie Ministerstwo Transportu poinformowało, że zdarzenie zostało zakwalifikowane jako poważny incydent i będzie dogłębnie zbadane. Oba silniki tymczasowo straciły ciąg około 90 km na południe od Osaki. Japońskie Biuro Badania Wypadków Lotniczych (JTSB) wysłało na miejsce trzech śledczych i wszczęło dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia.
Więcej informacji na temat tego incydentu dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Komentarze