Nieuczciwe praktyki przewoźników

ULC

W związku z trwającym sezonem wakacyjnym, a także dynamicznym rozwojem rynku transportu lotniczego, Urząd Lotnictwa Cywilnego pragnie zwrócić uwagę na pojawiające się oferty przewozów lotniczych (w tym podróże lotnicze do krajów śródziemnomorskich, potocznie zwane jako loty widokowe lub w celu fotografowania a także taksówkowe czy biznesowe albo korporacyjne – na zamówienie), często zamieszczane w Internecie, jak również w formie ogłoszeń lokalnych, w szczególności w rejonach atrakcyjnych pod względem turystycznym.

Urząd podkreśla, iż przedsiębiorstwa oferujące przewozy lotnicze (transport pasażerów, ładunków lub poczty za wynagrodzeniem lub w ramach najmu) muszą posiadać koncesję oraz zobowiązane są posiadać certyfikat przewoźnika lotniczego tzw. AOC. Oba te dokumenty potwierdzają, iż przedsiębiorstwo może legalnie prowadzić swoją działalność i spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa prowadzonych operacji lotniczych, a w szczególności:
1) zatrudnia wykwalifikowany personel z ważnymi licencjami,
2) zapewnia zgodną z wymogami międzynarodowymi obsługę techniczną samolotów,
3) posiada wymagane ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,
4) zapewnia wymagany poziom ochrony przed zamachami terrorystycznymi,
5) jest zobligowany do respektowania praw pasażerów oraz szczególnych praw pasażerów niepełnosprawnych.

Szczególną uwagę należy zwrócić na ww. ubezpieczenie, mające zastosowanie w razie ewentualnego wypadku. Posiadanie przez przewoźnika takiego (zgodnego z przepisami Unii Europejskiej) dokumentu jest weryfikowane w toku procesów certyfikacji i koncesjonowania oraz zapewnienia poszkodowanym odszkodowanie bez dochodzenia roszczeń na drodze sądowej. Z drugiej strony – brak dokumentów legalizujących działalność przewoźnika (certyfikatu oraz koncesji) może skutkować odmową wypłaty odszkodowania, nawet w przypadku posiadania ubezpieczenia.

W związku z powyższym Urząd informuje, że osoby korzystające z oferty przewozu lotniczego (bez względu na jego charakter) dla własnego bezpieczeństwa powinny uzyskać informacje o uprawnieniach oferenta do prowadzenia działalności (koncesja i certyfikat) bezpośrednio od niego lub w Urzędzie (pod adresami e-mail LOL@ulc.gov.pl i LER@ulc.gov.pl) albo – w odniesieniu do przewoźników polskich – na stronie www.ulc.gov.pl.

Wykaz podmiotów uprawnionych do wykonywania przewozu lotniczego :
( Nr AOC; ważność AOC; Nr koncesji; zakres koncesji; typy statków pow.; rejony żeglugi pow. )

  • Polskie Linie Lotnicze LOT S. A.
    PL-001/08; 09.12.2009;
    ULC-480-MK-321/03/4;
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc;
    B767, B737EMB-145EP, MP ERJ 170-100 STD, LR;
    EUR, NAT, NAM, CAM, SAM, AFI, MID/ASIA

  • Air Italy Polska sp. z o.o.
    PL-011/08
    30.09.2009
    ULC-LER-1-4000/AJ/80/07/27
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    B737
    EUR, NAT, PAC, NAM, CAM, SAM, AFI, MID/ASIA

  • Jet Air sp. z o.o.
    PL-010/08   
    31.10.2009   
    ULC-LER1-4000/GG/216/05/22   
    MTOM poniżej 10 ton i 20 miejsc   
    J3202   
    EUR

  • Sprintair S. A.
    PL-007/09
    15.10.2009
    ULC-LER-1/4000-0018/01/09
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    SAAB 340-A
    EUR, AFI, MID/ASIA

  • Sprintair Cargo sp. z o.o.
    PL-021-1/08
    14.03.2010
    ULC-LER1-4000/GG/14/07/26
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    SAAB340-A
    EUR, AFI, MID/ASIA

  • EuroLOT S. A.
    PL-002-1/08
    17.02.2010
    ULC-LER1-480/242/03/2
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    ATR-72, ATR-42
    EUR

  • SPZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
    PL-005/08
    30.06.2009
    ULC-LER1-4000/AK/1/04/16
    MTOM poniżej 10 ton i 20 miejsc
    Mi2,P180, A109E
    EUR, AFI, MID/ASIA

  • General Aviation sp. z o.o.
    PL-014/08
    10.05.2010
    ULC-LER1-4000/GG/208/05/21
    MTOM poniżej 10 ton i 20 miejsc
    PZL-104, B-350,Bell-427, Bell-407
    EUR, AFI

  • Sky Taxi sp. z o.o.
    PL-013/08
    30.04.2010
    LER1-KD-4000-67/07
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    SAAB 340-A
    EUR, AFI, MID/ASIA, NAM, CAM, SAM

  • Exin sp. z o.o.
    PL-006-1/08
    30.11.2010
    ULC-LER1-4000/AK/4/04/17
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    AN-26
    EUR

  • Jet Service sp. z o.o.
    PL-025/08
    20.10.2009
    ULC-LER1-AJ-4000-62/07
    bez ograniczeń MTOM i ilości miejsc
    C 525, CL-300, C-560XL, BD700
    EUR, AFI, MID/ASIA

  • Direct Fly sp. z o.o.
    PL-027/08
    15.09.2009
    ULC-LER1/4000-000-030/2008-05
    MTOM poniżej 10 ton i 20 miejsc
    DA-42
    EUR

  • AD Astra Executive Charter sp. z o.o.
    PL-022/08
    16.12.2009
    ULC-LER-1/4000-0005/02/09
    MTOM poniżej 10 ton i 20 miejsc
    B200GT
    EUR, AFI, MID/ASIA

  • White Eagle Aviation S.A
    PL-004/08
    15.07.2009(zawieszony)
    ULC-LER1-480/AK/199/04/14
    bez ograniczeń MTOW i ilości miejsc
    AT-43, L410
    EUR

  • HiFlyer Polska sp. z o.o.
    258/09
    09.04.2010
    ZWOLNIONY Z POSIADANIA KONCESJI*
    LTL203T
    EP

    *zgodnie z art. 3 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1008/2008 z dnia 24 września 2008 r. – w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty (Dz. Urz. UE L 293 z 31.10.2008, str.3) bez uszczerbku dla wszystkich pozostałych przepisów prawa wspólnotowego, krajowego lub międzynarodowego, następujące kategorie przewozów lotniczych nie podlegają wymogowi posiadania ważnej koncesji:
    a) przewozy lotnicze wykonywane statkiem powietrznym bez napędu silnikowego lub ultralekkim statkiem powietrznym o napędzie silnikowym; oraz
    b) loty lokalne.

Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus

Komentarze

Ze względu na liczne komentarze, zaktualizowaliśmy wykaz przewoźników o dodatkowe dane.
Informacje pochodzą bezpośrednio z Urzedu Lotnictwa Cywilnego.

Szkoda, że za treści podane na stronie internetowej nie wsadza się do paki lub nie zabiera certyfikatu i koncesji. Ale zaraz zaraz, wystarczy zapytać (...)czy Ad Astra EC zgłosiła kolejne statki powietrzne do operowania z lotniska na Bemowie, jeżeli tak to leżą i kwiczą. Wtedy wystarczy dobić.

Może jeszcze nie wsadzają do paki lub nie zabierają certyfikatu i koncesji ale zawsze musicie się liczyć z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz własną etyką biznesową (jeśli takową posiadacie rzecz jasna). Ale spokojnie, za brak etyki w biznesie jeszcze nie wsadzają do paki.

Szkoda tylko, że ULC nie podaje jakie typy samolotów są objęte certyfikatem AOC ww. przewoźników. Żeby zrozumieć co mam na myśli weźmy na przykład, tak dla porządku wg. kolejności alfabetycznej, przewoźnika Ad Astra Executive Charter związanego z (...). Choć ULC tego nie podał do publicznej wiadomości to wiadomo, że firma to ma certyfikat jedynie na Beechcraft King Air 200GT. Ale na swojej stronie AAEC / AAM publicznie chwali się flotą do przewozu osób która również składa się z: 1. śmigłowca Eurocopter EC130 B4, oraz 2. samolotu Beechcraft Baron G58 http://aam.com.pl/document.php?document_id=161&submenu=764&menu_id=5 Z kolei na serwisie loty24.pl który należy do firmy Travelposka ((...)jest jej Prezesem od 2006) firma chwali się, że sprzedaje lotnicze usługi przewozowe na samolotach Beechcraft Super King Air B200 GT oraz Beechcraft Baron G58 oraz, że więcej informacji na temat usług lotniczych air taxi znajdziemy na stronie firmy Aviation Asset Management SA. http://www.loty24.pl/dla_firm.html Może nie każdy pamięta początki (...)ale skoro po komentarzach widać kto teraz najgłośniej lubi krzyczeć "łap złodzieja" to przypomnę ciekawą lekturę pt. "Czy do Szwajcarii można polecieć samolotem, który nie ma prawa przewozić osób? Można. Ale tylko w warszawskiej firmie AAM." http://www.zw.com.pl/artykul/239011.html Wiem, że z certyfikatem AOC, zwłaszcza na KING Air 200GT można się poczuć jak król przestworza więc dla wszystkich króli z certyfikatem AOC dedykuję sympatyczną piosenkę Manu Chao: “Mama was queen of the Mambo Papa was king of the Kongo Deep down in the jungle I start banging my first bongo Every monkey'd like to be in my place instead of me Cause I'm the king of Bongo baby I'm the king of Bongo-bong …” ciąg dalszy znajdziecie na: http://www.lyricsdownload.com/manu-chao-king-of-the-bongo-lyrics.html

Oj (...) Ty chyba guza szukasz. Czy nie wystarczy Ci jak robisz z siebie błazna kolejnymi nietrafionymi donosami do ULC? Nawet te jołopy z urzędu maja Cię za głupola. Chcesz żeby Ci na forum wytknęli, że jestes (...), czyli (...)? http://www.medianet.pl/~naszapol/0836/0836siei.php Chuba lepiej być synem króla Kongo ;-) Uczepiłes się jak żołnierz piechoty paszkwila, który sam z kolesiem sfabrykowałeś, a nie mówisz że to odszczekał w kolejnym wydaniu. Masz coś na konkurencję to dawaj do prokuratury, a nie siej demagogii na forum. Jak na razie wszystkie Twoje donosy skończyły sie umorzeniem. Skorzystaj z okazji, bo wkrótce spotkasz się z Prokuratorem, za przestepczą działalność przewozową. Im więcej bedziesz siał takich tekstów, tym szybciej. I nie pomogą wycieczki, pielgrzymki, przyjaciel (...). przysięgi i artykuły biurowe w prezencie. Zaszczekaj jeszcze raz, a zacznę publikować Twoją korespondencję handlową z Eurocash SA, Tesco, JMD etc. Zobaczymy wtedy czy (...) i inne są wpisane do jakichkolwiek certyfikatów.

Czy nie jest tak, że każdy powinien robić co umie najlepiej i przestać donosić, tylko latać i zająć się zdobywaniem swoich klientów.

Jeżeli ktoś chce to lata bez certyfikatu, jeżeli nie to nie, i tak nie da się wyplenić tych bez, bo rynek nie lubi próżni i powstaną następni.

A Ad Astra tylko robi sobie gorzej tymi donosami bo w związku z tym w końcu niektórzy się zcertyfikują i będą na równi z nimi, a tak powinna teraz korzystać z faktu że ma AOC a nie donosić... donosy nie wyplenią małych przewoźników na C172, a klient z C172 to nie jest klient na Beech'a.

Jesteśmy narodem który chyba ma największą satysfakcję kiedy może podpierdalać i utrudniać innym.

Najlepiej zostało to ujęte w wieczornej modlitwie polskich sąsiadów:

Gdy wieczorne zgasną zorze,
zanim głowę do snu złożę,
modlitwę moją zanoszę,
Bogu Ojcu i Synowi.
Dopierdolcie sąsiadowi!
Dla siebie o nic nie wnoszę,
tylko mu dosrajcie, proszę!
Kto ja jestem?
Polak mały! Mały, zawistny i podły!
Jaki znak mój? Krwawe gały!
Oto wznoszę swoje modły do Boga, Maryi i Syna!
Zniszczcie tego skurwysyna!
Mojego rodaka, sąsiada, tego wroga, tego gada!
Żeby mu okradli garaż,
żeby go zdradzała stara,
żeby mu spalili sklep,
żeby dostał cegłą w łeb,
żeby mu się córka z czarnym
i w ogóle, żeby miał marnie!
Żeby miał AIDS-a i raka,
oto modlitwa Polaka!

Oj King of Hell, King of Hell, ty chyba pomyliłeś adres bo ja mam niewiele wspólnego z (...) & co. Ale skoro szczekanie cię kręci to hau hau hau! Jak masz kwity to, jak mawiali starożytni Egipcjanie, dawaj! bo inaczej to się nazywa pieprzenie kotka za pomocą młotka...

Informujemy, że ze względu na naruszenie zasad Regulaminu http://dlapilota.pl/regulamin, konieczna była interwencja moderatora.

Super. Kolejna dupokryjka skorumpowanych urzedników. Myślą pewnie, że jak co jakiś czas walną odezwę do narodu na temat nieuczciwych praktyk to zastapi ona normalne postepowanie administracyjne przeciwko nielegalnym przewoźnikom. Koń jaki jest, każdy widzi. Dzisiaj 85 % małego przewozu realizowana jest na czarno, z narażeniem życia pasażerów i ochrony ubezpieczeniowej ich rodzin. Aktorzy tego procederu są powszechnie znani. Ale ULC ich kryje. Pomimo ewidentnych dowodów, w tym faktur, zeznań świadków i firm korzystających z nielegalnego przewozu, ULC udaje, że nic nic nie może zrobić. Czytaliśmy przecież wypowiedź Ireneusza F. w imieniu prezesa ULC w Polityce.
Najważniejsze, że mają dupokryjkę - Tuba może powiedzieć - działaliśmy! pisaliśmy! ostrzegaliśmy!.
Skuteczne zatrzymanie tego procesu nie leży w interesach skorumpowanych pseudo-urzędników ULC.

Gdyby ULC owe znaleźli takie błędy u przewoźnika lub w ośrodku szkolenia to ......... marny los biedaka.

Aby zobaczyć aktywność przewozową Ibexsu wystarczy przyjechać w piątek po południu na lotnisko Bemowo.

Przedstawiony wykaz przewoźników jest mocno nieaktualny.
WEA S.A. nie istnieje od pół roku;
Jet Service zminił nazwę;
brakuje:
Ibexu, Sky Poland, GB Aerocharter itd.