Przejdź do treści
Źródło artykułu

Minister ogłasza przetarg na lotnisko centralne

KOMUNIKAT NR 101 (121) z 24.09.2008 r.
Ogłoszenie przetargu na wykonanie opracowania Koncepcja lotniska centralnego dla Polski
W Ministerstwie Infrastruktury zakończyły się prace związane z przygotowaniem przetargu w ramach realizowanego przez MI projektu indywidualnego nr 6.3.14 z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności oraz budżetu państwa.

Ogłoszenie o przetargu zostało opublikowane 24 września 2008 roku i jest dostępne wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury  oraz w Biuletynie Informacji Publicznej MI

Opracowana została Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) do przetargu nieograniczonego na wykonanie opracowania „Koncepcja lotniska centralnego dla Polski – prace analityczne”.

Prowadzone w resorcie prace wynikają z planu działań, zawartego w Programie rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych (przyjętym Uchwałą Nr 86/2007 Rady Ministrów w dniu 8 maja 2007r.), w którym określono kierunek prac analitycznych i prognostycznych niezbędnych dla uzyskania wieloletniej prognozy rozwoju popytu na podróże lotnicze w Polsce w warunkach dynamicznych zmian rynku transportu lotniczego.

Celem zamówienia jest uzyskanie podstawy do podjęcia decyzji o budowie lotniska centralnego dla Polski (LCP) lub o rozwijaniu infrastruktury lotniskowej kraju bez takiego lotniska.
LCP jest definiowany jako port lotniczy o charakterze regionalnego lub subregionalnego w skali Europy portu węzłowego, tzw. hubu, funkcjonującego na bazie siatki połączeń dominującego przewoźnika, o znaczącym udziale ruchu tranzytowego oraz znaczącym udziale w lotniczym ruchu pasażerskim w Polsce, będącym jednocześnie kluczowym elementem multimodalnego węzła systemu transportowego kraju.

Wybrany w przetargu Wykonawca, na podstawie krótko- i długoterminowej prognozy rynku transportu lotniczego na świecie, w Europie i Polsce, uwzględniając obecny stan krajowej infrastruktury lotniskowej oraz nawigacyjnej dla funkcjonujących 12 portów lotniczych, a także portów planowanych, dokona wielowariantowych symulacji scenariuszy rozwoju infrastruktury z LCP i bez tej inwestycji, definiując jej wpływ na istniejące i planowane porty lotnicze. W diagnozie rynku transportu lotniczego w Polsce Wykonawca uwzględni także rozwój przewozów cargo oraz rosnącą rolę General Aviation i oceni wpływ rozwoju naziemnej infrastruktury lotniczej na infrastrukturę nawigacyjną, którą zarządza Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony