Loty w MATZ, MCTR, MTMA lub TRA – jak prawidłowo złożyć plan lotu…
W związku z licznymi wątpliwościami dotyczącymi wymogu składania planu lotu na loty wykonywane w MATZ, MCTR, MTMA lub TRA wykorzystywane przez lotnictwo wojskowe, Szef Oddziału Służby Ruchu Lotniczego SSRL SZ RP informuje, iż:
1) Na loty, których trasa zakłada lądowanie na lotnisku wojskowym wymagane jest złożenie planu lotu oraz uzyskanie zgody od Szefa SSRL SZ RP o której mowa w MIL AIP POLSKA.
2) Przeloty statków powietrznych (tranzyt) przez MATZ, MCTR, MTMA lub TRA wyznaczone na potrzeby lotnictwa wojskowego możliwe są po uzyskaniu zezwolenia od właściwego organu kontroli lotniska (TWR) lub zbliżania (APP) wydanego na podstawie złożonego z powietrza na nie później niż 10 min przed planowanym wlotem w przestrzeń skróconego planu lotu zawierającego:
- znak wywoławczy,
- typ statku powietrznego,
- punkt wlotu,
- punkt wylotu,
- wysokość lotu.
Komentarze