Lotnictwo to branża high-tech. Zmiana wizerunku przyciągnie pracowników?

II Kongres Rynku Lotniczego (fot. LS Airport Services/FB)

Podczas tegorocznego Kongresu Rynku Lotniczego, który odbył sie w dniu 16 września br. w Renaissance Warsaw Airport Hotel w Warszawie, dużo miejsca poświęcono kwestiom pracowniczym. Wśród pomysłów na pozyskiwanie kadr pojawiło się promowanie sektora lotniczego jako branży nowoczesnych technoiogii. Ważną kwestią wydaje się także szkolenie adeptów zawodów lotniczych.

Jak zachęcać ludzi do związania swojej przyszłości z biznesem lotniczym? Odpowiedź jest prosta: odchodzić od wizerunku „commodity”, a przejść do wizerunku branży high-tech – mówił podczas drugiej debaty Kongresu Rynku Lotniczego w Warszawie Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych Polskich Linii Lotniczych LOT. Tłumaczył, że współczesne samoloty są bardzo drogimi maszynami pełnymi najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. – W samym Locie jest 120 systemów informatycznych, w tym np. internet rzeczy: silniki Dreamlinerów są monitorowane przez takie systemy – wskazywał.

LOT: Lotnictwo musi przyciągać piękne umysły z uniwersytetów

Twarz pilota i stewardessy to wizerunek naszej branży, ale jeśli chcemy przyciągnąć do niej piękne umysły, a bardzo tego potrzebujemy, musimy postawić na podkreślanie innowacji – powiedział. Dodał, że lotnictwo jest branżą niezwykle hermetyczną, a osoby niezwiązane z tą dziedziną nie wiedzą, jak ona funkcjonuje. – Potrzeba, by tematy lotnicze stawały na agendzie na uniwersytetach, by o nich dyskutowano na wykładach czy na spotkaniach kół naukowych, by lotnictwo stało się branżą tak atrakcyjną jak np. konsulting czy, choć widzę tego zmierzch, bankowość – ocenił.

Sławomir Facon, dyrektor Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Administracji LOT Aircraft Maintenance Services, zauważył natomiast, że trudnością dla pracodawców branży jest utrzymanie pracowników. – Rotacja to z perspektywy HR jedno z największych wyzwań – ocenił. Zwrócił także uwagę, że wymiana pokoleń sprawiła, że kadra menedżerska musi stosować nowe strategie w celu pozyskania kadr i skutecznego nimi kierowania.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

Źródło: rynek-lotniczy.pl
comments powered by Disqus