Komitet Zarządzania Przestrzenią Powietrzną
Urzędąd Lotnictwa Cywilnego informuje o 39 posiedzeniu Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną.
W posiedzeniu Komitetu, powołanego Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2008 r. w sprawie Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną oraz ustalenia zakresu jego działania (Dz. U. Nr 173, poz. 1074), uczestniczą przedstawiciele ministrów właściwych do spraw transportu i spraw wewnętrznych, Ministra Obrony Narodowej, Prezesa ULC, Dowódcy Sił Powietrznych i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz środowisk lotniczych – wg potrzeb, na zaproszenie Przewodniczącego Komitetu.
Agenda 39 posiedzenia przewidywała m.in.:
1. Organizację ruchu lotniczego lotów VFR lotnictwa ogólnego w rejonie aglomeracji warszawskiej, ze szczególnym uwzględnieniem minimalnych bezpiecznych wysokości po trasach dolotowych VFR do lotnisk Warszawa-Okęcie i Warszawa-Babice.
2. Informacje:
- Strategia zarządzania przestrzenią powietrzną do roku 2020;
- Stosowane mechanizmy konsultacji z użytkownikami przestrzeni powietrznej;
- Implementacja PRNAV w TMA Warszawa.
Uczestnicy posiedzenia szczególną uwagę zwrócili na analizę problemów związanych z pkt. 1 Agendy, zgłoszonym przez Prezesa ULC. Biorąc pod uwagę troskę o bezpieczeństwo lotów VFR w rejonie aglomeracji warszawskiej i zbliżający się wzmożony ruch lotniczy w sezonie letnim, Komitet postanowił powołać - w trybie pilnym – zespół, mający za zadanie rozpatrzenie możliwości podniesienia wysokości lotów na trasach dolotowych VFR do lotnisk Warszawa-Okęcie i Warszawa-Babice. W skład zespołu wejdą przedstawiciele PAŻP, Z.B. MSWiA „Lotnisko Warszawa-Babice”, Aeroklubu Warszawskiego i ULC pod przewodnictwem Wiceprezesa ULC p. Tomasza Kądziołki.
W posiedzeniu Komitetu, powołanego Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2008 r. w sprawie Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną oraz ustalenia zakresu jego działania (Dz. U. Nr 173, poz. 1074), uczestniczą przedstawiciele ministrów właściwych do spraw transportu i spraw wewnętrznych, Ministra Obrony Narodowej, Prezesa ULC, Dowódcy Sił Powietrznych i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz środowisk lotniczych – wg potrzeb, na zaproszenie Przewodniczącego Komitetu.
Agenda 39 posiedzenia przewidywała m.in.:
1. Organizację ruchu lotniczego lotów VFR lotnictwa ogólnego w rejonie aglomeracji warszawskiej, ze szczególnym uwzględnieniem minimalnych bezpiecznych wysokości po trasach dolotowych VFR do lotnisk Warszawa-Okęcie i Warszawa-Babice.
2. Informacje:
- Strategia zarządzania przestrzenią powietrzną do roku 2020;
- Stosowane mechanizmy konsultacji z użytkownikami przestrzeni powietrznej;
- Implementacja PRNAV w TMA Warszawa.
Uczestnicy posiedzenia szczególną uwagę zwrócili na analizę problemów związanych z pkt. 1 Agendy, zgłoszonym przez Prezesa ULC. Biorąc pod uwagę troskę o bezpieczeństwo lotów VFR w rejonie aglomeracji warszawskiej i zbliżający się wzmożony ruch lotniczy w sezonie letnim, Komitet postanowił powołać - w trybie pilnym – zespół, mający za zadanie rozpatrzenie możliwości podniesienia wysokości lotów na trasach dolotowych VFR do lotnisk Warszawa-Okęcie i Warszawa-Babice. W skład zespołu wejdą przedstawiciele PAŻP, Z.B. MSWiA „Lotnisko Warszawa-Babice”, Aeroklubu Warszawskiego i ULC pod przewodnictwem Wiceprezesa ULC p. Tomasza Kądziołki.
Źródło artykułu
Komentarze