RWD-6 – idea nabiera kształtów!
Trwająca trzy miesiące zbiórka na silnik dla latającej repliki RWD-6 prowadzona w serwisie zrzutka.pl została przedłużona o kolejne trzy miesiące, gdyż wymaganej kwoty 82.875 PLN uzbierać się nie udało. 256 wpłat dało w sumie kwotę 38.008 PLN.
- Jak widać nie uda nam się bezpiecznie wylądować, dlatego odchodzimy na drugi krąg i przedłużamy akcję Serce dla RWD-6 – mówi Damian Majsak, Prezes Fundacji Historia i Współczesność. - Zamawiamy silnik, bo czas ucieka i dajemy sobie drugą szansę przedłużając zbiórkę o kolejne trzy miesiące. Produkcja Vernera Scarlett 9 potrwa dziesięć miesięcy, mamy nadzieję, że po otrzymaniu 100 % wymaganej kwoty producent wykona silnik szybciej. Wszystko w rękach Darczyńców.
W tym tygodniu Fundacja wysyła do czeskiego producenta silnika zamówienie i zaliczkę powiększoną o wpłaty na serce dla RWD-6, które Darczyńcy skierowali bezpośrednio na konto Fundacji.
- Wśród nich znaleźli się Członkowie Świdnickiego Klubu Seniorów Lotnictwa. Dziękujemy i serdecznie pozdrawiamy! Podziękowania i pozdrowienia ślemy również do Krakowskiego Klubu Seniorów Lotnictwa, który zasilił naszą zbiórkę na zrzutce.pl - mówią władze Fundacji.
W poprzednim artykule pisaliśmy o Grupie TME - pierwszym Mecenasie projektu „Zbudujmy RAZEM RWD-6”. Dzięki zaangażowaniu łódzkiej Grupy TME latająca replika RWD-6 otrzyma skrzydła.
23 bm. w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie zostały podpisane trzy umowy darowizny. Tym razem Fundację Historia i Współczesność i jej projekt „Zbudujmy RAZEM RWD-6” wsparły trzy firmy z Lubelszczyzny.
- Z wielką radością i wdzięcznością witamy w naszym projekcie Firmy AP Composite, Composite Design oraz Soul Kozak – podkreślają władze Fundacji.
Strony spotkały się w miejscu wyjątkowym, historycznie związanym z przedwojennym lotnictwem sportowym, z Franciszkiem Żwirko i Challenge Internationale de Tourisme, aby zaakcentować początek współpracy.
Mówi Paweł Perlich, Prezes lubelskiej AP Composite i właściciel Composite Design.
- O projekcie „Zbudujmy RAZEM RWD-6” wiedziałem od samego początku, ponieważ jako członek Aeroklubu Lubelskiego jestem związany ze środowiskiem lotniczym i modelarskim. Wraz z sekcją modelarską staramy się promować modelarstwo organizując różnego rodzaju spotkania i pokazy modeli latających RC. Jestem także pilotem szybowcowym, a niebawem, przede mną jeszcze egzaminy państwowe, pilotem samolotów turystycznych ”
Ukończyłem Politechnikę Lubelską, Wydział Mechaniczny, Budowa Śmigłowców. Tematem mojej pracy magisterskiej był projekt bezzałogowej platformy latającej w układzie klasycznego śmigłowca.
Jestem założycielem oraz prezesem spółki AP Composite. Od ponad 15 lat wykonujemy struktury kompozytowe systemów bezzałogowych. Głównie są to platformy latające. Zajmujemy się również projektowaniem i produkcją, samodzielnie lub w kooperacji, mechaniki precyzyjnej w szerokim jej zakresie.
AP Composite w 2022 roku weszła w skład Farada Group, organizacji skupiającej spółki i inne podmioty związane z cywilnym rynkiem systemów bezzałogowych oraz transportem medycznym.
Jako entuzjasta lotnictwa, właściwie odkąd pamiętam, projekty tego typu jak budowa latajcej repliki RWD-6, pozwalające przywrócić do życia historię polskiego lotnictwa, są dla mnie bardzo ważne i cieszę się, że mogę być ich częścią.
Mówi Mariusz Kozak prezes Soul-Kozak
- Na co dzień prowadzę firmę projektującą i produkującą piasty rowerowe od przeszło 20 lat pod marką SOUL-KOZAK. Na Politechnice Lubelskiej ukończyłem wydział mechaniczny, specjalność budowa śmigłowców. Tematem mojej pracy magisterskiej było składane podwozie śmigłowca W-3A Sokół. W wyniku opracowania tej konstrukcji powstały trzy patenty. Pierwszy patent zgłosiłem w wieku 19 lat. Dziś mam 12 wynalazków, a kolejne 14 czeka na decyzję różnych urzędów patentowych na świecie. Wierzę, że wszystko można osiągnąć pracą.
Do wsparcia projektu „Zbudujmy RAZEM RWD-6” przekonał mnie mój wujek, Krzysztof Komenda, członek Świdnickiego Klubu Seniorów Lotnictwa. Początkowo była to ciekawa rozmowa, ale szybko okazało się, że to coś wyjątkowego. Ten projekt pokazuje, że tradycja i nowoczesność mogą iść ramię w ramię. Wkrótce do tej inicjatywy dołączył mój przyjaciel i partner biznesowy – Paweł Perlich. Po rozmowie z prezesem Fundacji Historia i Współczesność podjęliśmy decyzję: wspólnie sfinansujemy podwozie dla RWD-6.
- Od kolejnych Mecenasów Projektu otrzymaliśmy nie tylko bardzo duże wsparcie finansowe (darowizna firm Pana Pawła Perlicha to 40 000 zł a Pana Mariusza Kozaka 20 000 zł), ale także moc życzliwości. Grupa TME, AP Composite, Composite Design i Soul-Kozak to bardzo mocna drużyna, która podnosi nasze wspólne przedsięwzięcie na wyższy poziom – mówi Damian Majsak. - Jestem bardzo wdzięczny wszystkim Mecenasom i Darczyńcom za ich zaangażowanie. Wkrótce zamawiamy części i przekazujemy do warsztatu lotniczego, który najlepiej wie jak je ze sobą połączyć, by z naszej idei zaczął wyłaniać się kształt największej legendy polskiego lotnictwa - RWD-6.
Materiał prasowy Fundacji Historia i Współczesność.
Komentarze