Przejdź do treści
Źródło artykułu

Jak planować loty i dbać o swój SEP(L)? – darmowy webinar 24 września

Lubimy sondaże. Dlatego ostatnio przeprowadziliśmy kolejny. Niezmiennie ciekawi nas temat dalszych losów posiadaczy licencji PPL(A), jak często latają, co robią, aby im się to latanie nie znudziło, i jak w miarę upływu czasu udaje im się rozwijać.

No i jest nieciekawie.

O tym, że spory odsetek pilotów z licencją PPL(A) nie przedłuża ani razu uprawnienia SEP(L), pisaliśmy już wcześniej (LINK). Dlaczego tak się dzieje? Trudno w kilku zdaniach opisać wszystkie przypadki, ale można zauważyć jeden wyraźny trend. Kiedy nasze loty robią się podobne do siebie, powtarzalne i brakuje w nich wyzwań, nasze zainteresowanie lataniem spada. Lotnictwo nie jest tu wyjątkowe, nasze mózgi po prostu tak działają. Uczą się coraz lepiej wykonywać wielokrotnie powtarzaną czynność, i coś, co kiedyś było wyzwaniem, staje się nudną rutyną.

Lepiej „dookoła komina”, czy wcale?

Będzie kontrowersyjnie, ale my sądzimy, że wcale. Zniechęcenie monotonnym lataniem może być gorsze w skutkach od odłożenia latania i wznowienia SEP(L) za jakiś czas. Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli: porównujemy dwa ekstremalne przypadki, brak latania i autentyczne powtarzanie lotu okrężnego z jednej bazy po tej samej trasie. Jeśli problemem są finanse, brak czasu, lub brak dostępu do samolotu, to dobrym pomysłem może być rozwiązanie w pierwszej kolejności „root cause”, czyli praprzyczyny problemu. Lub poczekanie, aż rozwiązanie samo nadejdzie – na przykład wypracowanie lepszej pozycji finansowej za jakiś czas.

Jasne, że mniej ekstremalne scenariusze będą wymagały mniej ekstremalnego podejścia. Jeśli dzisiaj latasz „dookoła komina” w 80% przypadków, bo tak akurat wychodzi, to może da się tak zrobić, żeby za rok było tych powtarzalnych lotów 60% lub 40%?

Oby latanie wciąż dawało nam nowe wyzwania

I tu wracamy do naszego ostatniego sondażu. Dotyczył on powodów operacyjnych (czyli nie finansowych i czasowych), z których piloci nie podejmują lotów na większą odległość lub na przykład za granicę, i przez to wolniej się rozwijają jako piloci. Najczęściej wybieraną opcją był brak wpisu języka angielskiego w licencji (37% respondentów), ale jednocześnie ponad 10% wskazało jeszcze inne powody:

  • „Nie wiem, jak się zabrać za zaplanowanie lotu w zupełnie nowe miejsce”
  • „Brak pewności, że poradzę sobie na samym lotnisku – za granicą, lub tam, gdzie nie latałem”
  • „Nie pamiętam (lub PPL mnie nie nauczyło) osiągów i wyważenia -> trudno mi odwiedzać nowe nieznane lotniska, zwłaszcza jeśli mają krótki pas”

Wpis języka do licencji wymaga trochę nauki i czasu, ale trzy pozostałe przeszkody wymienione powyżej powinno się dać względnie łatwo usunąć.

Też tak masz? Mamy coś dla Ciebie

Jeszcze w tym miesiącu organizujemy darmowy (0 zł) webinar „Planowanie lotów”, na którym nasz szef Michał Zienkiewicz opowie o swoim podejściu do planowania i wykonania lotu, a następnie odpowie na pytania uczestników. Podzieli się także doświadczeniem w komunikacji w języku angielskim z FIS w Niemczech i Czechach – jest dużo łatwiej, niż się wydaje.

Webinar jest zupełnie za darmo, nie wprowadzamy limitu liczby uczestników, ale jeśli frekwencja bardzo dopisze, może się wyczerpać pojemność „pokoju” webinarowego. Lepiej więc zarejestrować się jak najwcześniej, tak abyśmy mogli się zawczasu przygotować i w razie potrzeby „dokupić krzeseł” u dostawcy usług online.

Trochę historii: planowanie pierwszego lotu przez kontynent w 2015 roku

Czego się spodziewać?

Na początek ważna informacja, na webinarze nie trzeba mieć włączonej kamerki i się pokazywać. „Widoczność” uczestników zapewni okienko czatu, gdzie będzie można zadawać pytania w sesji Q&A, jak również pisać w trakcie samej prezentacji.

W pierwszej części spotkania Michał opowie Ci o tym, jak krok po kroku wygląda jego planowanie lotu na dalszą odległość. Pytania zadawane podczas tej prezentacji zbierzemy na listę, którą zajmiemy się w sesji Q&A w drugiej części webinaru.

Aktualnie testujemy możliwość nagrania webinaru, tak aby każdy zarejestrowany uczestnik miał potem przez jakiś czas dostęp do nagrania. Przyda się to tym, którzy będą musieli wyjść przed końcem lub w ogóle tylko się zarejestrują, ale nie dotrą na webinar na żywo.

Webinar zaplanowany jest na 24 września 2024 r., godz. 10:00.

Po odpowiednim zaplanowaniu lotu nawet Jersey nie straszne

Jak się zapisać?

Przygotowaliśmy podstronę w naszym serwisie internetowym, dedykowaną zapisom na ten webinar (LINK). Wejdź na stronę, podaj adres e-mail, potwierdź rejestrację i chęć otrzymywania od nas informacji, i gotowe! Bez bramki płatności, bez numeru karty, bo przecież webinar jest za darmo.

Warto się zarejestrować, nawet jeżeli nie możesz być z nami na żywo. Nagranie z webinaru i dodatkowy darmowy prezent dla uczestników otrzymają tylko ci, którzy się zarejestrują.

Zapisz się, bądź z nami 24 września i zacznij latać tam, gdzie chcesz.


Westwings Poznań – założony przez pilotów dla pilotów, ośrodek szkolenia DTO i dalszego doskonalenia pilotażu niezawodowego, punkt wynajmu samolotów Piper Warrior, zaprasza do kontaktu, na loty zapoznawcze i szkolne, a także do zapoznania się z ofertą online dla pilotów z daleka.


Czytaj również:
Westwings – co dalej po zdobyciu licencji?
Westwings – jak działa nasza usługa wynajmu?
Westwings – często zadawane pytania


Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony