Funkcjonalne Bloki Przestrzeni Powietrznej
W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie z przewoźnikami lotniczymi poświęcone inicjatywie tworzenia Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni Powietrznej (Functional Airspace Block – FAB).
Tworzenie Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni Powietrznej jest jednym z najważniejszych elementów inicjatywy Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky - SES).
Ich powstanie pozwoli na osiągnięcie maksymalnej pojemności i wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym w Europie, utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, skrócenie czasu lotów i zmniejszenie opóźnień występujących dotychczas w transporcie lotniczym.
Zdaniem ULC konieczne jest zapewnienie aktywnego udziału w tworzeniu FAB wszystkich środowisk lotniczych użytkujących przestrzeń powietrzną, w tym przewoźników lotniczych. Do tej pory nie mieli oni możliwości przedstawienia swoich oczekiwań. Nie uczestniczą bowiem w pracach Międzyresortowego Zespołu do spraw Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni Powietrznej powołanego w sierpniu ubiegłego roku przez Prezesa Rady Ministrów (w skład Zespołu wchodzą m.in. przedstawiciele Ministerstw: Infrastruktury, Obrony Narodowej i Spraw Zagranicznych oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej).
W czasie spotkania Urząd Lotnictwa Cywilnego przedstawił obszerną informację na temat aktualnych prac legislacyjnych związanych z przygotowaniem II Pakietu SES ze szczególnym uwzględnieniem problemów dotyczących FAB.
W toku dyskusji ustalono, że przewoźnicy w ciągu najbliższych 2 – 3 tygodni przedstawią Prezesowi ULC stanowiska i oczekiwania dotyczące FAB.
Tworzenie Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni Powietrznej jest jednym z najważniejszych elementów inicjatywy Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky - SES).
Ich powstanie pozwoli na osiągnięcie maksymalnej pojemności i wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym w Europie, utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, skrócenie czasu lotów i zmniejszenie opóźnień występujących dotychczas w transporcie lotniczym.
Zdaniem ULC konieczne jest zapewnienie aktywnego udziału w tworzeniu FAB wszystkich środowisk lotniczych użytkujących przestrzeń powietrzną, w tym przewoźników lotniczych. Do tej pory nie mieli oni możliwości przedstawienia swoich oczekiwań. Nie uczestniczą bowiem w pracach Międzyresortowego Zespołu do spraw Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni Powietrznej powołanego w sierpniu ubiegłego roku przez Prezesa Rady Ministrów (w skład Zespołu wchodzą m.in. przedstawiciele Ministerstw: Infrastruktury, Obrony Narodowej i Spraw Zagranicznych oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej).
W czasie spotkania Urząd Lotnictwa Cywilnego przedstawił obszerną informację na temat aktualnych prac legislacyjnych związanych z przygotowaniem II Pakietu SES ze szczególnym uwzględnieniem problemów dotyczących FAB.
W toku dyskusji ustalono, że przewoźnicy w ciągu najbliższych 2 – 3 tygodni przedstawią Prezesowi ULC stanowiska i oczekiwania dotyczące FAB.
Źródło artykułu
Komentarze