Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dziennik Urzędowy ULC Nr 5

Informujemy, że ukazał się nowy Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego Nr 5, w którym opublikowano decyzje, wytycznie, obiweszczenia i komunikaty Prezesa ULC.

Decyzje Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego:
Nr 2 z dnia 25 stycznia 2011 r. zmieniająca decyzję nr 47 z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej;
Nr 6 z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej (Decyzja wchodzi w życie z dniem 7 kwietnia 2011 r.);
Nr 10 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 10 marca 2011 r. w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej (Decyzja wchodzi w życie z dniem 5 maja 2011 r.)

Wytyczne Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego:
Nr 1 z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie nadzoru nad wymaganiami związanymi z wykonywaniem lotów w przestrzeni RVSM
„(…)§ 1. Wytyczne określają:
1) sposób sprawowania przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem Urzędu”, nadzoru nad spełnianiem wymagań związanych z wykonywaniem lotów w przestrzeni RVSM;
2) współdziałanie komórek organizacyjnych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Urzędem”, oraz współpracę Urzędu z Europejską Regionalną Agencją Monitorującą, operatorami statków powietrznych oraz Polską Agencją Żeglugi Powietrznej w zakresie, o którym mowa w pkt 1;
3) zasady przekazywania informacji o odchyleniach od nakazanej wysokości statków powietrznych wykonujących loty w przestrzeni RVSM. (…)”

(Wytyczne wchodzą w życie z dniem podpisania)

Obwieszczenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego:
Nr 32 z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie ogłoszenia tekstu zmiany 47 do Załącznika 11 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.
Nr 3 z dnia 9 lutego 2011 r. w sprawie ogłoszenia tekstu zmiany 56 do Załącznika 4 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.

Komunikaty Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego:
Nr 1 z dnia 26 stycznia 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 1170/10 Wypadek lotniczy z 17.10.2010r., samolotu ultralekkiego Skyranger zarejestrowanego w Republice Czeskiej zaklasyfikowano do kategorii „Czynnik ludzki” w grupie przyczynowej: „Postępowanie umyślnie – H1”.
Nr 2 z dnia 26 stycznia 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 367/08
Wypadek lotniczy z 19.06.2008 r. samolotu Cessna 172, którym lot wykonywał uczeń-pilot, lat 43, zaklasyfikowano do kategorii „Czynnik organizacyjny” w grupie przyczynowej „System szkolenia – O2” oraz do kategorii: „Czynnik ludzki” w grupie przyczynowej „Brak kwalifikacji – H2”.
Nr 3 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 689/10
Wypadek lotniczy z 10.07.2010 r., motolotni Hazard 12, na której lot wykonywał pilot motolotniowy, zaklasyfikowano do kategorii „Czynnik ludzki” w grupie przyczynowej: „Postępowanie umyślne – H1”.

Nr 5 z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 473/09  
Wypadek lotniczy, z 4.07.2009 r., samolotu Cessna T182T, pilotowanego przez pilota samolotowego turystycznego, zaklasyfikowano do kategorii „Czynnik ludzki” w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji – H2”.
Nr 6 z dnia 22 lutego 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 556/09  
Wypadek lotniczy z 23.07.2009 r., szybowca SZD-50-3 Puchacz, którym lot wykonywali uczeń-pilot, lat 15, i instruktor-pilot, lat 62, zaklasyfikowano do kategorii: „Czynnik organizacyjny” w grupie przyczynowej: „System szkolenia – O2”.
Nr 7 z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 558/10  
Wypadek lotniczy z 19.06.2010 r., spadochronu Balance 260, na którym pierwszy skok wykonywał uczeń-skoczek, zaklasyfikowano do kategorii: „Czynnik ludzki” w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji – H2”.
Nr 8 z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 717/10  
Wypadek lotniczy z 17.07.2010 r., samolotu ultralekkiego Dallach D4BK Fascination zarejestrowanego w Republice Czeskiej, którym lot wykonywał pilot samolotów ultralekkich, zaklasyfikowano do kategorii: „Czynnik ludzki” w grupie przyczynowej: „Błędy proceduralne – H4”.
Nr 9 z dnia 2 marca 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 144/07
Poważny incydent lotniczy z 28.04.2007r., szybowca SZD-42-42-2 Jantar 2B, którym lot wykonywał pilot szybowcowy zaklasyfikowano do kategorii „Czynnik organizacyjny” w grupie przyczynowej „Obsługa techniczna – O10”.
Nr 10 z dnia 2 marca 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 610/09
Wypadek lotniczy z 1.08.2009 r., samolotu Super Skybolt, którym lot wykonywał pilot samolotowy turystyczny, zaklasyfikowano do kategorii: „Czynnik techniczny” w grupie przyczynowej: „Uszkodzenie konstrukcji – T5”.
Nr 11 z dnia 7 marca 2011 r. w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 757/09
Wypadek lotniczy z 11.09.2009 r. samolotu Piper PA-28-181, pilotowanego przez pilota turystycznego samolotowego, lat 57, zaklasyfikowano do kategorii „Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Postępowanie umyślne – H1”.


Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego w wersji papierowej można nabyć w Ośrodku Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej w siedzibie ULC.

Możesz też pobrać elektroniczną wersję Dziennika Urzędowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego Nr 5 z dnia 10 marca 2011r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony