Draco Aircraft potwierdza wybór Garmina jako dostawcę niezawodnej awioniki typu glass cockpit G500 TXi
Wybór nowoczesnej linii produktów G500 TXi stanowi ostatni krok w weryfikacji specyfikacji technicznej oraz potwierdza końcową konfigurację samolotu Draco.
Draco Aircraft ogłosiło dziś integrację zaawansowanego systemu typu glass cockpit, tzw. szklanego kokpitu opartego na wyświetlaczach Garmin G500 TXi w swoim samolocie HyperSTOL. Stanowi to strategiczną zmianę z poprzedniego systemu Garmin G3X Touch na produkty serii G500 TXi, które swoją funkcjonalnością podnoszą bezpieczeństwo i komfort lotu dla pilota.
Końcowa konfiguracja łącząca mocniejszy silnik Pratt&Whtiney PT6A-135A, nowoczesne 5-cio łopatowe śmigło od MT Propeller z nowy system awionicznym sprawi, że „Draco” stanie się jeszcze lepszym samolotem niż imponujący prototyp zbudowany i oblatany przez Mike'a Pateya.
Dwa 10,6-calowe wyświetlacze lotu TXi pełniące rolę PFD/MFD posiadają funkcjonalny systemem prezentacji danych Engine Indication System (EIS). Innowacyjny system umożliwia elastyczne wykorzystanie 20% ekranu do wyświetlania krytycznych parametrów silnika, jednocześnie maksymalizując wykorzystanie pozostałych 80% dla niezbędnych informacji lotniczych. Piloci mogą zoptymalizować konfigurację wyświetlacza, wykorzystując całą powierzchnię do kompleksowych danych mapy ruchomej lub dzieląc ją na dwa okna po 40% do jednoczesnej wizualizacji nawigacji i zarządzania ruchem, tras lotu czy monitorowania warunków atmosferycznych.
Panel instrumentów Garmin G500 TXi jest kompatybilny z danymi silnika Pratt & Whitney PT6A i może wyświetlać informacje EIS obok danych PFD/MFD na jednym wyświetlaczu. Funkcje systemu EIS dla samolotów z silnikami turbinowymi obejmują m.in. główne parametry pracy silnika oraz rejestrowanie przekroczeń. Bezprzewodowe logowanie umożliwia łatwy dostęp do danych w celu monitorowania stanu silnika, zapewniając jeszcze lepszą optymalizację kosztów użytkowania.
Johannes von Thadden, prezes Draco Aircraft, podkreślił znaczenie tej decyzji: „Jesteśmy podekscytowani prezentacją nowej konfiguracji awioniki typu glass cockpit opartej na wyświetlaczach Garmin G500 TXi w naszym samolocie. W stosunku do początkowej integracji systemu Garmin G3X Touch przez Mike'a Pateya w 2018 roku, ta modyfikacja reprezentuje znaczący krok naprzód w naszej drodze do certyfikacji EASA/FAA, oferując zwiększoną niezawodność, większe możliwości w zakresie bezpieczeństwa, nawigacji oraz zarządzania lotem, czyniąc Draco jeszcze bardziej atrakcyjnym produktem dla naszych klientów.”
Końcowa konfiguracja obejmuje cały pakiet awioniczny Garmin w tym między innymi zintegrowane systemy nawigacji oraz zarządzania lotem GPS/NAV/COMM GTN 750Xi, systemy komunikacji i audio, transponder ADS-B oraz wielofunkcyjny wyświetlacz G5 jako przyrząd rezerwowy.
Draco to nie tylko kolejny samolot, naszym celem jest rewolucja na rynku STOL, dostarczając samolot w pełni certyfikowany przez EASA i FAA, łączący zwinność samolotów turbinowych z komfortem lotnictwa biznesowego. Johannes von Thadden: „Wyobraź sobie możliwość podróżowania i lądowania gdziekolwiek chcesz, ciesząc się jednocześnie wyjątkowym komfortem - to właśnie Draco wniesie do lotnictwa. Dlatego oferujemy teraz inwestorom możliwość dołączenia do tej podróży”.



Komentarze