Przejdź do treści
Siły Powietrzne
Źródło artykułu

Ćwiczenie Joint Eagle 10

Ćwiczenia Joint Eagle 10 zakończyły się 25 czerwca 2010 roku w Powidzu. Ćwiczenia trwały od 20. bm. W skład komponentu lotniczego ćwiczenia wchodziły dwa amerykańskie C-130J Hercules z 86 Airlift Wing z Ramstein. Korzystając z obecności Amerykanów na powidzkim lotnisku załogi polskiego C-130E z 14.eltr dowodzonej przez ppłk pil. Mieczysława Gaudyna zdobywały nowe doświadczenia i wiedzę nt. C-130 Hercules.

Kiedy załogi wykonywały zaplanowane zadania, dowódcy gen. bryg. pil. Tadeusz Mikutel oraz Brig Gen Mark Dillon w wyniku wspólnych rozmów i uzgodnień podpisali porozumienie o współpracy pomiędzy 3. Skrzydłem Lotnictwa Transportowego a 86 Airlift Wing .

Na zakończenie BrigGen Mark Dillon podziękował za ciepłe przyjęcie, doskonałą organizację i zabezpieczenie ćwiczeń przez stronę polską. Szczególne słowa uznania skierował do Dowódcy 33. Bazy Lotnictwa Transportowego płk dypl. pil. Macieja Trelki, gospodarza powidzkiego lotniska. Dzięki doskonale wyszkolonemu personelowi 33. Bazy Lotnictwa Transportowego załogi mogły przećwiczyć wszystkie elementy trudnej sztuki pilotażu przygotowując się do realizacji zadań w strefach działań wojennych.

Dowódca 3. SLTr gen. bryg. pil. Tadeusz Mikutel podsumował: „… Ćwiczenie, które zakończyło się dzisiaj na naszym lotnisku było doskonałym sprawdzianem umiejętności polskich załóg Herculesów. Sytuacja jest komfortowa, kiedy możemy ćwiczyć z najlepszymi. Załogi z 86 Skrzydła z Ramstein chętnie dzielą się z naszymi pilotami wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w długoletniej eksploatacji C-130. (…) Dzisiaj mogę powiedzieć, że jestem zadowolony z efektów jakie uzyskaliśmy podczas ćwiczenia. Zdaję sobie sprawę, że jeszcze nam ”trochę brakuje”. Musimy ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Lot na teatr działań to nie jest zabawa, jednak wierzę, że dzięki naszej ciężkiej pracy szkoleniowej tutaj w kraju załogi polskich Herculesów wrócą bezpiecznie z każdej misji bez względu gdzie przyjdzie im realizować lotnicze zadania.”

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony