Centralny Bank Pytań CQB-15

ULC

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że począwszy od czerwcowej sesji egzaminacyjnej tj. od 7 czerwca br. teoretyczne egzaminy państwowe na licencje ATPL i CPL oraz uprawnienie IR wpisywane do tych licencji, przeprowadzane w systemie komputerowym ULC, odbywać się będą z wykorzystaniem oryginalnej, angielskojęzycznej wersji Centralnego Banku Pytań (CQB-15) opracowanej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego.

Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus

Komentarze

szanuj ULC-a swego mozesz miec gorszego...

Napisałem zapytanie do Aviationexam kiedy wprowadzą CQB-15 i oto odpowiedź jaką otrzymałem:
Our products include the question bank (CQB) version 14. From the information that we have obtained so far the changes between the new version 15 and the version 14 include mainly corrections of "problematic" or incorrect questions that were still contained in version 14. EASA is now in the process of deciding what to do with the question bank - maybe in the future new questions have been implemented, but it has not yet been decided on the scope of the updates, so for the near future we are not expecting many changes and preparation using version 14 for exams conducted with version 15 should be just fine.
Także wygląda na to że jeszcze trochę czasu minie zanim nadejdą zmiany

Witam!
Czy ktoś wie kiedy ewentualnie zostanie opublikowana nowa baza pytań lub od kiedy będzie dostępna w Aviationexam lub Bristolu?
Musiałem przerwać sesję bo jest bardzo dużo zmian...

Nie martw się, jak mi to powiedział na moim egzaminie ATPL ten "frajer i cwaniak" w okularkach z LKE, jak nie zdasz to się możesz odwołać. Po takim tłumaczeniu postanowiłem się dowiedzieć z JAA jakie są oryginały załączników na egzamin. Okazuje się, że załącznikami są te strony z CAP-ów, a te "sk...ny" dają szajs. Jak będziesz miał kłopoty ze zdaniem to napisz oficjalną skargę do JAA (urzedasy nie są bezkarni) i przejdź się do Prezesa ULC na wizytę.

Ciekawe czy załączniki wreszcie będą czytelne?
Te parę stron z CAP-ów mogli by porządnie wydrukować, a te żałosne kserówki. No ale to zupełnie nie przeszkadzało tym co "zapłacili" za egzaminy.

Good Niggers! Idą w stronę białego świata.
Bogdan musiał odejść, żeby do tego doszło.

Czy wzorem cywilizowanego świata lotników baza pytań będzie opublikowana czy tez "nieloty" będą dalej oblizywa się na widok podchodzacego do egzaminu!

Wzorem cywilizowanego świata taką bazę udostępniają i udostępniały takie firmy jak Bristol, Dauntless itd., oczywiście nie za darmo.

Chyba nie myślimy o tym samym cywilizowanym świecie.

Nie uniemożliwia, tylko przy okazji zmusza do nauki czegoś co i tak dobrze znać. Brawo dla ULC za tę decyzję!

A to ciekawe. Bez angielskiego nie będzie już nowych pilotów. Fakt, że tłumaczenia były beznadziejne. Uniemożliwia to podniesienie uprawnień ludziom co nie planują latać za granicę.

Nieprawda, przecież ICAO level 4 niebawem będzie obowiązkowe.

ICAO l.4 obowiązkowe będzie wyłącznie dla osób pragnących latać poza granice Polski, zatem dla tych, którzy zamierzają latać wyłącznie w polskiej przestrzeni powietrznej obowiązującym jest język polski i to się nie zmieni, chyba że zmianie ulegnie konstytucja RP. Jednak z punktu widzenia bezpieczeństwa potrzeba znajomości języka angielskiego wydaje się być coraz bardziej oczywista.

Dla kogo?