Przejdź do treści
Źródło artykułu

LOT wyróżniony przez IATA najwyższą platynową nagrodą

LOT, jako jedna z zaledwie kilkunastu linii lotniczych, został wczoraj wieczorem nagrodzony na dorocznym spotkaniu Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA.

Najbardziej prestiżową, platynową nagrodę za wdrożenie nowoczesnego systemu w zakresie obsługi pasażerów z rąk Prezesa IATA Giovanniego Bisignani odebrał Prezes LOT-u Sebastian Mikosz. LOT, jako jedyna europejska linia spośród 230 przewoźników należących do IATA, został w ten sposób wyróżniony za wdrożenie zaawansowanego poziomu technologii dwuwymiarowego kodu kreskowego w procesie odprawy pasażerskiej (2D bar code printed). Nagroda ta przyznawana jest przewoźnikom, którzy z powodzeniem wdrażają tę technologię na wszystkich lotniskach z ich siatki połączeń, co IATA określa jako poziom najwyższy - „Platinum”.

Technologia dwuwymiarowego kodu kreskowego, stosowana przez LOT od ponad dwóch lat, pozwala na uproszczenie i przyspieszenie procesu odprawy pasażerskiej. Jej zaletą jest niezawodność, co stanowi ogromny krok naprzód w porównaniu do stosowanej wcześniej technologii paska magnetycznego.

Każdy pasażer, który odprawi się przez Internet, otrzymuje kartę pokładową z kodem kreskowym, w którym zapisane są wszystkie informacje na temat jego podróży, w tym na przykład miejsce w samolocie, które wybrał. Przyjeżdżając z wydrukowaną kartą pokładową na lotnisko, może od razu udać się do kontroli bezpieczeństwa, lub jeśli posiada bagaż, do stanowiska Baggage Drop. Dzięki czytnikowi optycznemu, który pobiera informacje z kodu kreskowego, proces odprawy skraca się w ten sposób z około 3-5 minut do około 15 sekund. Pasażer oszczędza również czas, który musiałby poświęcić na odprawę przy tradycyjnych stoiskach check-in.

Szerokie zastosowanie technologii 2D bar code pozwoli LOT-owi na wprowadzenie kolejnych zaawansowanych technologicznie rozwiązań, takich jak odprawa przez telefon komórkowy, w której kod otrzymany SMS-em będzie można odczytać tak jak z wydrukowanej karty pokładowej wprost z ekranu telefonu. Kolejnym rozwiązaniem ułatwiającym podróż pasażerom będą kioski do samodzielnej odprawy (self-check in), które LOT do końca 2010 roku zamierza wprowadzić na wszystkich lotniskach w kraju.

Nagroda została wręczona w niedzielę 6 czerwca podczas corocznego spotkania IATA w Berlinie.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony