Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ukazał się sierpniowy numer Przeglądu Lotniczego

Sierpniowy Przegląd Lotniczy trafia już do prenumeratorów, salonów prasowych i kiosków, a w nim m.in.:

Cirrus A.D. 2012
Swą niesłabnącą popularność Cirrus SR22 – najlepiej sprzedający się samolot GA na świecie – zawdzięcza w dużej mierze temu, że nieustannie ewoluuje i wyznacza nowe w standardy komfortu i funkcjonalności. W sierpniowym numerze PLAR Krzysztof Krawcewicz dzieli się wrażeniami z lotu jego najnowszą wersją, a artykułowi towarzyszą iście bajkowe zdjęcia autorstwa Andrzeja Rutkowskiego – to nie sprawka Photoshopa!

Start z krótkiego pola
Jerzy Orkiszewski przypomina zasady startu z krótkiego pola. O tym, że powinno się je znać nie tylko teoretycznie, świadczy fakt, że w Stanach Zjednoczonych jest to jedno z ćwiczeń pilotażowych wymaganych do zdania egzaminu na CPL(A)

Piper M-Class – odporny na kryzys

Wbrew tytułowi, nie mamy do czynienia z pojawieniem się nowego typu samolotu – pod nazwą M-Class kryją się znane i lubiane samoloty z rodziny Piper Malibu, o których w najnowszym Przeglądzie pisze Wojciech Jeziorski.

Z sercem nowej generacji – Sting S4

Szumnie wprowadzona na rynek w tym roku (p. PLAR 4/12) wtryskowa wersja przebojowego silnika Rotax 912 – doczekała się pierwszych praktycznych zastosowań. W najnowszym numerze PLAR Marcin Wiśniewski dzieli się z Czytelnikami swymi wrażeniami z lotów jednym z pierwszych samolotów z tym silnikiem, Stingiem S4 czeskiej firmy TL-Ultralight.

Dwa silniki w osi – Cessna Skymaster
Dobrze utrzymywane samoloty nieprędko się starzeją – mogą latać ponad pół wieku dobrze służąc właścicielom i ciesząc oko miłośników lotnictwa. Taką właśnie maszynę, wyposażoną w dwa umieszczone współosiowo silniki kultową Cessnę 336 Skymaster z 1963 r. przedstawia na łamach sierpniowego PLAR Alicja Orkiszewska.

Bez ograniczeń – XtremeAir 41 czyli Sbach 300

Nowy akrobacyjny XtremeAir 41 uzyskał certyfikat EASA 1 lutego tego roku, a już w lipcu znalazł się w polskim rejestrze statków powietrznych. Co to za maszyna i do czego posłuży – pisze Michał Setlak.

Warszawski punkt widokowy – balon HiFlyer
Można śmiało powiedzieć, że Warszawie przybył nowy symbol. Wzorem innych miast europejskich i jako drugie (po Krakowie) miasto w Polsce, ma ona swój widokowy balon gazowy. Postanowiliśmy poświęcić mu nieco uwagi bo – jak się okazuje – jest on pełnoprawnym statkiem powietrznym posiadającym własne znaki rejestracyjne (SP-BEE). O warszawskim HiFlyerze, stacjonującym przy Moście Świętokrzyskim, rozmawiamy z jednym z jego pilotów – Arkadiuszem Iwańskim.

Mocne podstawy – wytyczne polityki lotniczej

Piotr Kasprzyk przywołuje zaskakująco proste i wciąż aktualne „Wytyczne polityki lotniczej krajowej  zagranicznej” z 1933 r., które zapewniły wówczas burzliwy rozwój polskiego lotnictwa. Polecamy je refleksji nowego Prezesa ULC, zanim rozpocznie urzędowanie...

Triumf Polaków – Challenge 1932 r.

Międzynarodowy turniej Challenge Internationale des Avions de Tourisme został rozegrany jedynie pięć razy, ale ukształtował lotnictwo sportowe w obecnej postaci. Na kluczowych etapach tej historii złotymi zgłoskami zapisali się Polacy. Zwycięstwo Żwirki i Wigury na RWD-6 było największym w dotychczasowej historii triumfem polskiego lotnictwa – konstruktorów i pilotów. Michał Setlak przypomina te wspaniałe chwile, w których rocznicę, 28 sierpnia, obchodzimy Święto Lotnictwa Polskiego.

Uczcić legendę
Relacja Mateusza Żelechowskiego z wyprawy do miejsca spoczynku Stanisława Skarżyńskiego w 70. rocznicę śmierci bohatera polskiego lotnictwa sportowego i wojskowego

Leszczyński piknik
Leszno, szybowcowa stolica Polski, stało się miejscem pokazów lotniczych na prawdziwie światowym poziomie – pisze w sierpniowym Przeglądzie Krzysztof Kurek

W 6 lat do Mistrza Polski

Tegoroczne Mistrzostwa Polski w Akrobacji Szybowcowej w klasie advanced wygrał Tomasz Kaczmarczyk – kolejny już wychowanek poznańskiego MOSAL-u, który osiągnął taki sukces.
Z Mistrzem Polski rozmawia Andrzej Rutkowski

Lataj z nami na przeloty
W Lubinie już po raz drugi wspólnymi siłami Aeroklubu Zagłębia Miedziowego i Karkonoskiego Stowarzyszenia Szybowcowego z Jeżowa Sudeckiego zorganizowany został Wiosenny Obóz Przelotowy (WOP). W ramach tego zgrupowania treningowego szybownicy otrzymali znakomitą sposobność doskonalenia swoich umiejętności pod okiem doświadczonych zawodników i instruktorów – pisze na łamach PLAR 8/2012 Marek Jóźwicki.

„Kluby” wśród burz i wichrów

Relacja Jerzego Kolasińskiego z Mistrzostw Polski w Lisich Kątach, nieco osobista z powodu wesołego eksperymentu z „Libelką”...

A także, jak co miesiąc, solidna porcja lotniczych aktualności z kraju i ze świata, kalendarium imprez, artykuł wstępny Krzysztofa Krawcewicza z refleksjami na temat tego, co instruktor powinien demonstrować uczniom podczas szkolenia oraz felieton Piotra Długiewicza o wolności latania w Polsce i tam, gdzie lotnictwo rozwija się najdynamiczniej na świecie...

Zapraszamy do lektury!
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony