Przejdź do treści
Centralny Port Komunikacyjny - terminal - widok z góry (fot. CPK)
Źródło artykułu

Powstało stowarzyszenie Tak Dla CPK

Założone zostało stowarzyszenie Tak Dla CPK, którego członkowie nie zgadzają się na zaprzepaszczenie szansy, jaką jest Centralny Port Komunikacyjny. Prezesem Zarządu stowarzyszenia jest Maciej Wilk, ekspert lotniczy. Wiceprezesami są: Andrzej Banucha, Michał Czarnik, Rafał Milczarski, Patryk Wild.

"Stowarzyszenie Tak Dla CPK (#TAKdlaCPK) powstało jako społeczna i ekspercka odpowiedź na zagrożenie zatrzymania realizacji programu inwestycyjnego Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Celem naszej działalności jest doprowadzenie do powstania CPK, obejmującego zarówno komponent lotniskowy, jak i kolejowy. Zamierzamy również pilnować harmonogramu, aby projekt powstał w najszybszym możliwym terminie." – czytamy na stronie internetowej Stowarzyszenia.

Stowarzyszenie jako ruch społeczny nie przyjmuje w poczet swoich członków parlamentarzystów ani członków władz partii politycznych.

"Stowarzyszenie jest ruchem apartyjnym i apolitycznym, finansowanym wyłącznie ze środków własnych. Skupiamy osoby wywodzące się z różnych środowisk i o odmiennych światopoglądach. To co nas łączy to wizja dynamicznego rozwoju Polski, w tym w szczególności w zakresie infrastrukturalnym." – poinformował Maciej Wilk na X (dawnym Twitterze), jednocześnie zapraszając do współpracy.

Założyciele stowarzyszenia wierzą, że "CPK, zrealizowany według dotychczas przyjętych założeń, całkowicie przekształci polski krajobraz komunikacji i logistyki oraz bezprecedensowo przyczyni się do wzrostu gospodarczego, podniesienia dochodów podatkowych budżetu, a także poprawi jakość i komfort życia wszystkich Polaków."

"To wielki projekt rozwojowy dla Polski. Nie zgadzamy się na zaprzepaszczenie tej szansy!" – informują twórcy inicjatywy Tak dla CPK.

Przypomnijmy, że program CPK składa się z dwóch podstawowych komponentów:

I. Komponent lotniczy – obejmujący realizację międzynarodowego hubu lotniczego zlokalizowanego w Baranowie, na osi Kolei Dużej Prędkości (KDP) i przecięciu trasy Warszawa-Łódź oraz Centralnej Magistrali Kolejowej.

II. Komponent kolejowy – składający się z 12 tras kolejowych tzw. “szprych” dzięki któremu powstanie 2 tys. km. nowych tras, które zapewnią wreszcie skomunikowanie wszystkich regionów Polski koleją, w tym też kolejami dużych prędkości.

Zarówno komponent lotniczy jak i kolejowy CPK stanowią infrastrukturę tzw. podwójnego zastosowania, która w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Polski może realizować funkcje militarne, w tym zabezpieczając szybki przerzut bardzo dużej liczby żołnierzy i sprzętu wojskowego bezpośrednio z zagranicznych baz wojskowych krajów NATO, w tym przede wszystkim z USA.

Więcej o Stowarzyszeniu Tak Dla CPK na stronie: takdlacpk.org

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony