Przejdź do treści
Źródło artykułu

Po trzech go around B738 Malta Air wylądował mając zaledwie 220 kg paliwa w zbiornikach

3 października 2025 r., B738 linii Malta Air (znaki rejestracyjne 9H-QBD), wykonywał lot FR-3418 z Pizy (Włochy) do Prestwick (Wielka Brytania) dla linii Ryanair. Samolot znajdował się na końcowym podejściu do pasa 20 lotniska docelowego, gdy załoga wykonała go around ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne. Następnie wykonała 30 min holding i podjęła kolejną próbę lądowania, która ponownie była nieudana.

Załoga rozpoczęła drugi holding, który przerwała po 10 minutach i następnie przekierowała lot do Edynburga. Samolot rozpoczął podejście do pasa 24 lotniska EDI około godziny po pierwszym nieudanym podejściu, ale lądowanie ponownie musiało zostać przerwane i samolot wykonał trzeci go around.

Następnie załoga przekierowała rejs do Manchesteru, gdzie wylądowała na pasie 23R około 110 minut po pierwszym nieudanym podejściu.

Po lądowaniu w zbiornikach B738 pozostało zaledwie 220 kg paliwa (100 kg w lewym i 120 kg w prawym). 9H-QBD wykonał kolejny lot ok 13 godzin po lądowaniu w MAN.

Trasa przelotu B738 Malta Air 9H-QBD, fot. flightradar24

Metary Prestwick:

EGPK 031950Z 24032G56KT 9999 BKN033 13/07 Q0979=
EGPK 031920Z 24029G48KT 9999 FEW033 SCT043 13/08 Q0979=
EGPK 031850Z 23029G46KT 9999 -RA FEW033 SCT039 BKN047 13/09 Q0978=
EGPK 031820Z 24029G43KT 9999 BKN035 14/08 Q0978=
EGPK 031750Z 24030G47KT 9999 -RA BKN035 15/10 Q0977=
EGPK 031720Z 23031G45KT 9999 FEW012 SCT025 BKN045 16/10 Q0976=
EGPK 031650Z 22034G51KT 9999 FEW012 SCT025 BKN045 17/11 Q0975=

Metary Edynburg:

EGPH 032020Z 23031G45KT 9999 -RA BKN038 BKN049 12/07 Q0976=
EGPH 031950Z 24033G48KT 9999 -RA SCT034 BKN047 12/08 Q0976=
EGPH 031920Z 24034G52KT 5000 -RA SCT030 SCT034 BKN040 12/09 Q0976 RERA=
EGPH 031850Z 23035G46KT 9999 SCT030 BKN036 BKN040 13/08 Q0976 RERA=
EGPH 031820Z 24035G54KT 9999 RA SCT033 SCT038 BKN045 14/09 Q0975=
EGPH 031750Z 24035G49KT 8000 -RA FEW032 SCT041 BKN048 15/11 Q0975 RERA=

Metary Manchester:

EGCC 032050Z AUTO 24020KT 9999 SCT029/// //////CB 16/11 Q0991=
EGCC 032020Z AUTO 23016G29KT 9999 BKN028/// BKN035/// //////CB 17/13 Q0991=
EGCC 031950Z AUTO 23023G34KT 9999 //////CB 17/12 Q0990 TEMPO SHRA BKN012=
COR EGCC 031920Z 24022G37KT 9999 SCT011CB SCT026 18/15 Q0990 RERA TEMPO RA BKN012=
COR EGCC 031850Z 22016KT 8000 +RA BKN013CB BKN023 OVC033 18/17 Q0990 TEMPO RA=
COR EGCC 031820Z AUTO 20011KT 170V240 9999 -RA BKN012/// OVC020/// //////TCU 18/17 Q0990 TEMPO RA=
COR EGCC 031750Z AUTO 20011G22KT 130V230 9999 BKN008/// OVC016/// //////TCU 17/16 Q0990 TEMPO RA=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony