Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

V wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 730/15 (W, 15.05.2015 r., Turbia k. Stalowej Woli). Dotyczy: Niestabilnego lot szybowca JS-1C na holu. Wykonywania zakrętu o 180° do lotniska, na wysokości poniżej 100 m. Doprowadzenia do dynamicznego przeciągnięcia szybowca w trakcie zakrętu. Raport końcowy 730/15

• 747/17 (PI, 01.05.2017 r., EPPR). Dotyczy: Braku kontroli jednego z grupy skoczków nad sytuacją w powietrzu, odstąpienia od ustalonego planu wykonywanego zadania. Wpadnięcia tego skoczna w czaszę spadochronu PD210. Informacja o zdarzeniu 747/17

• 1026/16 (I, 22.05.2016 r., Na trasie EPWA-EPGD). Dotyczy: Pęknięcia lewej szyby kokpitu podczas lotu samolotu SAAB-340A. Raport końcowy 1026/16

• 1100/17 (I, 02.06.2017 r., LFPG). Dotyczy: Błędu Operatora polegającego na przydzieleniu podobnych znaków wywoławczych dla operacji wykonywanych w tym samym czasie i na tym samym lotnisku. Informacja o zdarzeniu 1100/17

• 1170/17 (I, 12.06.2017 r., LFPG). Dotyczy: Błędu załogi samolotu B738 polegającego na wykonaniu lądowania bez otrzymania zezwolenia organu kontroli ruchu lotniczego. Informacja o zdarzeniu 1170/17

• 1229/17 (W, 21.06.2017 r., EPKE). Dotyczy: Asymetrycznego wlot w końcowej fazie podejścia w odrywający się wir („bąbel”) powietrza wstępującego w wyniku tworzenia się komina termicznego, który silnie poderwał lewe skrzydło lądującego samolotu ultralekkiego 3Xtrim 450 – Ultra 23, powodując w efekcie gwałtowną reakcję ucznia-pilota i twarde przyziemienie na prawe podwozie główne. Błędu pilotażu, polegającego na spóźnionej i zbyt dynamicznej reakcji ucznia-pilota na gwałtowny przechył samolotu w prawo przez przełożenie drążka sterowego w skrajne lewe położenie i przytrzymanie go. Informacja o zdarzeniu 1229/17

• 1620/17 (W, 17.07.2017 r., EPBA). Dotyczy: Błędu ucznia–pilota szybowca SZD9 bis Bocian 1 E polegającego na niewłaściwym użyciu hamulców aerodynamicznych (pomylenia położenia dźwigni hamulców w pozycji „zamknięte” z pozycją „otwarte”). Raport końcowy 1620/17

• 2372/17 (I, 10.09.2017 r., EPKP). Dotyczy: Zakłócenia otwarcia spadochronu Manta 298. Informacja o zdarzeniu 2372/17

• 2373/17 (W, 10.09.2017 r., EPKP). Dotyczy: Braku prawidłowej sylwetki do lądowania ze spadochronem Manta 298. Informacja o zdarzeniu 2373/17

• 2381/17 (W, 17.08.2017 r., EPWS). Dotyczy: Lądowania ze spadochronem Balance 260 na rozstawione nogi. Informacja o zdarzeniu 2381/17

• 3190/16 (W, 28.12.2016 r., Lądowisko Zegrze Pomorskie). Dotyczy: Doprowadzenia do dynamicznego przeciągnięcia samolotu akrobacyjnego Extra EA 300/200 (Extra 230) podczas lotu na małej wysokości. Raport końcowy 3190/16

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony