Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

IV sierpniowe posiedzenie PKBWL - aktualizacja

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1228/15 (I, 03.07.2015 r., EPKA). Dotyczy: Skręcenia się linek w trakcie procesu napełniania się czaszy spadochronu tandem TM 365. Informacja o zdarzeniu 1228/15

• 1329/15 (I, 05.07.2015 r., EPLR). Dotyczy: Przyjęcia nieprawidłowej sylwetki podczas otwierania spadochronu PD Student 280. Informacja o zdarzeniu 1329/15

• 1336/15 (I, 12.07.2015 r., EPRU). Dotyczy: Braku wyrównania lotu spadochronu Navigator 260 przed przyziemieniem. Informacja o zdarzeniu 1336/15

• 1400/15 (I, 18.07.2015 r., EPNC). Dotyczy: Błędu podczas układania spadochronu tandem Sigma II 370. Informacja o zdarzeniu 1400/15

• 1409/15 (I, 18.07.2015 r., EPLS). Dotyczy: Przyjęcia niewłaściwej sylwetki podczas otwarcia spadochronu Voyager 280. Informacja o zdarzeniu 1409/15

• 1446/15 (I, 22.07.2015 r., EPBA). Dotyczy: Wykonanie zakrętu do lądowania ze spadochronem Pilot 135 ze zbyt małej wysokości lub nieprawidłową techniką. Informacja o zdarzeniu 1446/15

• 1680/15 (W, 11.08.2015 r., EPPL). Dotyczy: Wlotu szybowca SZD-50.3 Puchacz w linę wyciągarkową. Raport wstępny 1680/15

• 1695/15 (PI, 14.08.2015 r., EPOP). Dotyczy: Błędu pilotażu polegającego na niewłaściwej ocenie wysokości wytrzymania podczas lądowania samolotu ultralekkiego KR-030 Topaz. Informacja o zdarzeniu 1695/15

•1750/15 (W, 15.08.2015 r., Laszki k. Jarosławia). Dotyczy: Przeciągnięcia szybowca SZD-50-3 Puchacz podczas wykonywania zakrętu. Raport wstępny 1750/15


• 531/13 (I, 28.04.2013 r., EPGI). Dotyczy: Niezablokowania przez pilota szybowca SZD-42-2 Jantar 2B dźwigni chowania/wypuszczania podwozia. Informacja o zdarzeniu 531/13

• 1105/15 (W, 14.06.2015 r., EPKB). Dotyczy: Wyślizgnięcia się tylnej taśmy nośnej z ręki skoczka w fazie wyrównywania lotu spadochronu Extreme VX 79 oraz braku wyrównania lotu spadochronu przed przyziemieniem. Informacja o zdarzeniu 1105/15

• 1154/15 (I, 26.06.2015 r., EPNT). Dotyczy: Niewłaściwego zamknięcia osłony tylnej kabiny szybowca GROB TWIN ASTIR przez pilota przed startem. Informacja o zdarzeniu 1154/15

• 1256/15 (I, 06.06.2015 r., Radawiec). Dotyczy: Skręcenia linek – tzw. ”twist” zaraz po napełnieniu się czaszy spadochronu Sabre 150. Informacja o zdarzeniu 1256/15

• 1273/15 (W, 03.07.2015 r., EPKB). Dotyczy: Wykonania manewru do lądowania ze spadochronem Sabre2 190 ze zbyt małej wysokości. Informacja o zdarzeniu 1273/15

• 1320/15 (W, 12.07.2015 r., EPPT). Dotyczy: Niezamierzonego puszczenia uchwytu sterowniczego w końcowej fazie lądowania ze spadochronem Katana 120. Informacja o zdarzeniu 1320/15

• 1322/15 (I, 12.07.2015 r., EPNC). Dotyczy: Skręcenia linek przypominającego tzw. "twist po otwarciu spadochronu Silhouette 170. Informacja o zdarzeniu 1322/15

• 1388/15 (W, 17.07.2015 r., Chrcynno k/Nasielska). Dotyczy: Wybicia na nieruwności pasa i złożenia się goleni przedniego podwozia podczas przyziemienia samolotu Cessna 208B. Raport wstępny 1388/15

• 1620/15 (PI, 06.08.2015 r., lądowisko Żerniki). Dotyczy: Błędu planowania podejścia do lądowania w warunkach słabego zmiennego wiatru skutkującego przyziemieniem z 300 m przelotem samolotu Diamond DA40NG. Informacja o zdarzeniu 1620/15

• 1627/15 (I, 06.08.2015 r., FIS Warszawa). Dotyczy: Braku kontaktu ze służbą FIS w wyniku uszkodzenie zestawu słuchawkowego w samolocie Cessna 152. Informacja o zdarzeniu 1627/15

• 1736/15 (I, 17.08.2015 r., FIR EPWW lotnisko Łódź-Lublinek – EPLL). Dotyczy: Braku komunikacji z kontrolerem ruchu lotniczego z powodu braku znajomości języka angielskiego przez pilotów śmigłowców Mi-2. Informacja o zdarzeniu 1736/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony