IV grudniowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 47/13 (I, 11.01.2013 r., LKPR). Dotyczy: Nieprawidłowo działającego programu testowania zespołu hamulcowego w samolocie Boeing 787-800, co powodowało mechaniczne uszkodzenie siłownika. Informacja o zdarzeniu 47/13
• 48/13 (I, 12.01.2013 r., EPWA). Dotyczy: Nieprawidłowo działającego programu testowania zespołu hamulcowego w samolocie Boeing 787-800, co powodowało mechaniczne uszkodzenie siłownika. Informacja o zdarzeniu 48/13
• 135/13 (I, 02.08.2013 r., EPWW). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 135/13
• 244/13 (I, 05.03.2013 r., EPBA). Dotyczy: Dostania się podczas pracy silnika samolotu Cessna C-152 fragmentu nagaru pomiędzy prowadnicę a trzpień zaworu wydechowego cylindra nr 3, co spowodowało jego zatarcie w położeniu otwartym. Informacja o zdarzeniu 244/13
• 1087/15 (I, 19.06.2015 r., EPLB). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 1087/15
• 1182/13 (I, 30.07.2013 r., EPKW). Dotyczy: Wystąpienia co najmniej jednego z czynników sprzyjających zacieraniu się trzpienia zaworu wydechowego w prowadnicy w silniku o konstrukcji sprzyjającej takiemu zacieraniu. Informacja o zdarzeniu 1182/13
• 2446/15 (I, 14.11.2015 r., ok. 15NM od lotniska Nowy Targ - EPNT w kierunku lotniska Łososina Dolna - EPNL). Dotyczy: Zatkania odpowietrzenia skrzyni korbowej, co spowodowało, wskutek wzrostu ciśnienia, wyciek oleju i wymusiło lądowanie zapobiegawcze samolotu Cessna F172H. Informacja o zdarzeniu 2446/15
• 2490/15 (I, 27.11.2015 r., EPWA). Dotyczy: Niewłaściwej komunikacji pomiędzy koordynatorką rejsu a brygadą odpowiedzialną za usuwanie sprzętu w wyniku czego pachołki ostrzegawcze nie zostały usunięte spod lewego skrzydła i gondoli silnika samolotu Dash Q-400. Informacja o zdarzeniu 2490/15
Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj
Komentarze