Przejdź do treści
Źródło artykułu

III czerwcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 255/16 (I, 17.02.2016 r., EPLB). Dotyczy: Znacznych różnic podczas pomiaru widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR) wykonanego za pomocą dedykowanych urządzeń w ramach tego samego systemu. Informacja o zdarzeniu 255/16

• 307/16 (I, 27.02.2016 r., EPLB). Dotyczy: Znacznych różnic podczas pomiaru widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR) wykonanego za pomocą dedykowanych urządzeń w ramach tego samego systemu. Informacja o zdarzeniu 307/16

• 317/16 (I, 29.02.2016 r., EPLB). Dotyczy: Znacznych różnic podczas pomiaru widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR) wykonanego za pomocą dedykowanych urządzeń w ramach tego samego systemu. Informacja o zdarzeniu 317/16

• 331/16 (PI, 02.03.2016 r., EPWA). Dotyczy: Pozostawienia zabezpieczenia układu sterowania steru wysokości (kolumny sterownicy) po wykonanych czynnościach obsługowych samolotu Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 331/16

• 766/12 (I, 08.07.2012 r., Przelot). Dotyczy: Obrażeń głowy pasażera doznanych na skutek napotkania uskoku przez samolot Bombardier DH8D. Informacja o zdarzeniu 766/12

• 1026/15 (I, 15.06.2015 r., EPPO). Dotyczy: Otworzenia się prawych drzwi kabiny wiatrakowca Xenon 2 RST podczas lotu. Informacja o zdarzeniu 1026/15

• 2518/15 (I, 13.11.2015 r., EPKT). Dotyczy: Stoczenia się do przodu zaparkowanego na miejscu postojowym autobusu lotniskowego i uderzenia w samolot Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 2518/15

• 2538/15 (I, 05.12.2015 r., EBBR). Dotyczy: Pojawienia się sygnalizacji "APU GEN OFF BUS" po uruchomieniu APU w samolocie Embraer E170 podczas obsługi technicznej. Informacja o zdarzeniu 2538/15

• 2552/15 (I, 07.12.2015 r., FIR EPWW). Dotyczy: Pojawienia się ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości (RED TAPE ALERT) podczas schodzenia samolotu Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2552/15

• 2553/15 (I, 07.12.2015 r., FIR EYFL). Dotyczy: Przekroczenia maksymalnej prędkości na klapach 5 o wartość ok. 2-3 kts podczas wektorowania samolotu Bombardier DHC-8-Q400 do pasa 20 w Wilnie. Informacja o zdarzeniu 2553/15

• 2554/15 (I, 08.12.2015 r., FIR EYVL). Dotyczy: Przekroczenia prędkości Vmo podczas zniżania samolotu Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2554/15

• 2571/15 (I, 12.12.2015 r., EPWR). Dotyczy: Wystąpienia sygnalizacji ostrzegawczej PUSHER SYSTEM FAIL podczas rozbiegu samolotu Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2571/15

• 2631/15 (I, 21.12.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Pojawienia się sygnalizacji "BLEED 2 LEAK" podczas wznoszenia samolotu Embraer E170, przy przekraczaniu poziomu lotu FL 180. Informacja o zdarzeniu 2631/15

• 2663/15 (I, 28.12.2015 r., EPWR). Dotyczy: Braku możliwości sterowania przednim podwoziem oraz pojawiania się sygnalizacji niesprawności układu sterowania w samolocie Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2663/15

• 2664/15 (I, 27.12.2015 r., FIR EDUU). Dotyczy: Przypadkowego rozłączenia sterownic w wyniku zahaczenia częścią odzieży o dźwignię rozłączania lotek w czasie lotu samolotu Embraer E175. Informacja o zdarzeniu 2664/15

• 2669/15 (I, 29.12.2015 r., EPWA). Dotyczy: Usterki układu hydraulicznego w samolocie Embraer E175. Informacja o zdarzeniu 2669/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony