Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

II styczniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 28/16 (I, 03.01.2016 r., EPBC). Dotyczy: Otwarcia się prawej osłony przekładni głównej-silnika podczas próby śmigłowca EC 120. Informacja o zdarzeniu 28/16

• 36/14 (I, 10.01.2014 r., EPWA). Dotyczy: Zużycia technicznego wynikającego ze specyficznej eksploatacji samolotu P180 Avanti I. Informacja o zdarzeniu 36/14

• 544/13 (W, 03.05.2013 r., Jaśkowo k. Pisz). Dotyczy: Zahaczenia przez pilota nogą o wystający korzeń drzewa i upadku na ziemię podczas lądowania paralotnią z napędem. Informacja o zdarzeniu 544/13

• 761/15 (W, 16.05.2015 r., EPKR). Dotyczy: Błędu w technice lądowania, polegającego na gwałtownym i głębokim ściągnięciu linek sterowniczych, co doprowadziło do przeciągnięcia spadochronu Falcon 265 na małej wysokości. Informacja o zdarzeniu 761/15

• 984/13 (I, 05.07.2013 r., lotnisko Sochaczew - d. wojskowe). Dotyczy: Pęknięcia zmęczeniowego trzpienia zaworu ssącego cylindra nr 3 w rejonie zamka zaworu zapoczątkowanego karbem, co spowodowało zmniejszenie mocy silnika i wymusiło lądowanie zapobiegawcze samolotu Cessna 150. Informacja o zdarzeniu 984/13

• 1551/13 (I, 29.09.2013 r., Modliszewice, około 3 km na północny zachód od miejscowości Końskie - woj. świętokrzyskie). Dotyczy: Pękniecia tłoka cylindra nr 3 w płaszczyźnie otworu pod sworzeń wskutek przekroczenia dopuszczalnych naprężeń eksploatacyjnych w samolocie Cessna 152. Informacja o zdarzeniu 1551/13

• 1590/13 (W, 07.10.2013 r., Bezmiechowa Górna - lądowisko). Dotyczy: Błędu techniki lądowania paralotnią Vita S (Airdesign) polegającego na przyziemieniu protektorem uprzęży a nie na nogi. Informacja o zdarzeniu 1590/13

• 1805/15 (I, 24.08.2015 r., MATZ lotniska EPPR). Dotyczy: Nieuprawnionego wlotu balonu Tomi AX-7 w MATZ EPPR. Informacja o zdarzeniu 1805/15

• 2131/15 (W, 03.10.2015 r., Bielsko-Biała). Dotyczy: Gwałtownego zatrzymania silnika samolotu Jak-12M w trakcie naboru wysokości. Raport wstępny 2131/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony