Przejdź do treści
Źródło artykułu

II sierpniowe posiedzenie PKBWL - aktualizacja

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 8/15 (I, 05.01.2015 r., TMA EPWA). Dotyczy: Nieszczelności w tylnych drzwiach bagażowych samolotu Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 8/15

• 116/15 (I, 30.01.2015 r., TMA EPWA). Dotyczy: Odchylenia wysokości statku powietrznego od zezwolonej przez służbę kontroli ruchu o ponad 300ft podczas podejścia do lądowania samolotu Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 116/15

• 160/15 (I, 08.02.2015 r., EPRZ). Dotyczy: Aktywowania się sygnalizacji usterki lewej szyny prądu AC w początkowej fazie rozbiegu samolotu Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 160/15

• 416/15 (I, 31.03.2015 r., EPWA). Dotyczy: Prawdopodobnego zderzenia się z zającem w strefie przyziemienia drogi startowej (RWY)33 samolotu Embraer 195 LR (E190). Informacja o zdarzeniu 416/15

• 441/14 (I, 16.04.2014 r., EPGD). Dotyczy: Przerwanego startu podczas rozbiegu z powodu niesprawności urządzenia pokładowego samolotu Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 441/14

• 808/15 (W, 24.05.2015 r., EPSK). Dotyczy: Braku wyrównania lotu spadochronu Navigator 280 przed przyziemieniem oraz przyjęcia niewłaściwej sylwetki ciała do lądowania. Informacja o zdarzeniu 808/15

• 1324/15 (W, 12.07.2015 r., Cezaryn gm. Żyrzyn). Dotyczy: Wykonanie zakrętu na prostą do lądowania w terenie przygodnym na małej wysokości szybowca SZD-48 Jantar Std 2. Raport wstępny 1324/15

• 1842/14 (I, 10.10.2014 r., TMA EPWA). Dotyczy: Pojawienia się dymu, a następnie płomienia spod obudowy busoli magnetycznej w trakcie opuszczania samolotu Bombardier DHC-8-400 przez pasażerów. Informacja o zdarzeniu 1842/14

• 2056/14 (I, 18.11.2014 r., EPWA). Dotyczy: Pominięcie przez załogę punktu listy kontrolnej „START APPROVED” włączenie świateł antykolizyjnych w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 2056/14

• 2111/14 (I, 02.12.2014 r., EPWA). Dotyczy: Nagłej, samoistnej zmiany kąta skręcania przedniego podwozia samolotu Bombardier DHC-8-400 podczas kołowania. Informacja o zdarzeniu 2111/14



• 415/15 (I, 31.03.2015 r., EPWA). Dotyczy: Prawdopodobnego zderzenia się z ptakiem w strefie przyziemienia drogi startowej (RWY)33 samolotu Boeing 737-8Z9 W (B738). Informacja o zdarzeniu 415/15

• 895/09 (W, 18.10.2009 r., Sobienie Szlacheckie). Dotyczy: wypadku samolotu AT-3 R100, SP-TPG. Informacja o zdarzeniu 895/09

• 1003/15 (I, 13.06.2015 r., EPNC). Dotyczy: Zakłócenia procesu otwarcia spadochronu JVX 84. Informacja o zdarzeniu 1003/15

• 1042/15 (I, 16.06.2015 r., EPWR). Dotyczy: Przegrzania zespołu hamulca lewego koła podwozia głównego Cessny 150, spowodowanego długotrwałym kołowaniem w warunkach wysokiej temperatury, przy nieumiejętnym wykorzystywaniu hamulców przez ucznia-pilota. Informacja o zdarzeniu 1042/15

• 1066/15 (I, 16.06.2015 r., EPOD). Dotyczy: Przyjęcia niewłaściwej sylwetki podczas oddzielania się od samolotu oraz niezamierzonego odhamowania  linki  sterowniczej  podczas  likwidowania  skręcenia  linek spadochronu Navigator 260. Informacja o zdarzeniu 1066/15

• 1077/15 (I, 19.06.2015 r., EPEL). Dotyczy: Przyjęcia niewłaściwej sylwetki podczas oddzielania się od samolotu skoczka ze spadochronem Mars 291. Informacja o zdarzeniu 1077/15

• 1220/15 (W, 04.07.2015 r., Legnica). Dotyczy: Śmiertelnego wypadku pilota paralotni w Legnicy. Informacja o zdarzeniu 1220/15

• 1263/13 (I, 12.08.2013 r., EPWS). Dotyczy: Otwarcia się podczas lotu lewych drzwi i zablokowania się ich na zaczepie podskrzydłowym samolotu PZL 104 Wilga. Informacja o zdarzeniu 1263/13

• 1349/14 (I, 10.08.2014 r., FIR EPWW). Dotyczy: Naruszenia przestrzeni kontrolowanej CTR EPWA przez pilota śmigłowca R44 w trakcie wykonywania lotu zgodnie z przepisami VFR. Informacja o zdarzeniu 1349/14

• 1498/15 (I, 24.07.2015 r., EPKW). Dotyczy: Stwierdzenia, że zespół hamulca prawego koła podwozia głównego samolotu Piper PA-32 jest niesprawny – brak hamowania. Informacja o zdarzeniu 1498/15

• 1574/15 (I, 02.08.2015 r., Łęki Kościelne). Dotyczy: Ćwiczeń na paralotni i gaszenia skrzydła przez ucznia pilota, który potknął się i przewracając podparł się prawą ręką łamiąc ją. Informacja o zdarzeniu 1574/15

• 1581/15 (W, 01.08.2015 r., EPOM). Dotyczy: Przyziemienia ucznia skoczka w lekkim zakręcie i przyjęcia całego obciążenia na prawą nogę, utraty równowagi i w końcu podparcia się ręką. W skutek tego skoczek doznał  złamania kości promieniowej prawej ręki kości piętowej prawej nogi. Informacja o zdarzeniu 1581/15

• 1665/13 (W, 19.10.2013 r., Jacewo k. Inowrocławia). Dotyczy: Braku zainicjowania otwarcia spadochronu głównego Mars 291, w wyniku najprawdopodobniej omyłkowego wyciągnięcia uchwytu wyczepiania czaszy głównej, zamiast uchwytu otwierania czaszy głównej. Braku zainicjowania otwarcia spadochronu zapasowego. Raport końcowy 1665/13

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony