II marcowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 362/17 (I, 03.03.2017 r., EPBA). Dotyczy: Stwierdzenia zablokowania slajdera po napełniea się czaszy spadochronu Heat Wawe 150. Informacja o zdarzeniu 362/17
• 388/17 (I, 09.03.2017 r., Podczas lotu z lądowiska H010 szpital Gdańsk do bazy Hems EPGD ). Dotyczy: Wyświetlenia się w czasie lotu śmigłowca EC 135 P2+ informacji „ACTUATION” (awaria siłownika układu stabilizacji sterowania odchyleniem), oraz informacji na głównym wyświetlaczu parametrów lotu „Y” (konieczna ręczna korekta kuru). Informacja o zdarzeniu 388/17
• 2130/16 (I, 13.08.2016 r., Osiek /Brodnicy). Dotyczy: Stwierdzenia znacznego spadku mocy silnika wiatrakowca Xenon 2 RST. Informacja o zdarzeniu 2130/16
• 2818/16 (W, 28.10.2016 r., Zadworze k/Kraśnika). Dotyczy: W wyniku niespodziewanego wtargnięcia sarny na drogę startową lądowiska, pilot wiatrakowca Xenon 2 RST chcąc uniknąć zderzenia z nią, podjął decyzję o starcie nie osiągnąwszy zalecanych parametrów do startu. W wyniku wymuszonego startu doszło do przeciągnięcia, co doprowadziło do zderzenia z ziemią.. Informacja o zdarzeniu 2818/16
• 3208/16 (I, 30.12.2016 r., CTR EPWA). Dotyczy: Obecności ptaka na torze lotu samolotu Boeing 737-800 w rejonie lotniska. Informacja o zdarzeniu 3208/16
• 3225/16 (I, 09.12.2016 r., EPBK). Dotyczy: Stwierdzenia, podczas wykonywania przeglądu przed dniem lotnym, zanieczyszczenia paliwa mazistą substancją (na podstawie próbki – zlanego ze zbiorników samolotu Cessna 152 odstoju). Informacja o zdarzeniu 3225/16
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze