Przejdź do treści
Źródło artykułu

I marcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 6/16 (PI, 03.01.2016 r., EPST). Dotyczy: Niewłaściwego rozwiązania konstrukcyjnego mocowania dolnego zaczepu. Niestaraniego wykonania spoin klejowych deski kilowej z kadłubem. Osłabienia konstrukcji drewnianej ze względu na wiek szybowca SZD-9 Bocian D. Raport końcowy 6/16

• 142/16 (I, 21.01.2016 r., EYVI). Dotyczy: Zerwania drutu zabezpieczającego nakrętkę blokującą w stałej pozycji śrubę popychacza przedniej prawej pokrywy lewego podwozia głównego w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 142/16

• 1008/15 (I, 11.06.2015 r., LTBA). Dotyczy: Uszkodzenia kadłuba w rejonie przednich drzwi pasażerskich samolotu Embraer ERJ-195LR podczas przystawiania rękawa. Informacja o zdarzeniu 1008/15

• 1083/14 (I, 15.07.2014 r., Lotnisko Michałków). Dotyczy: Niewłaściwego zablokowania przez pilota dźwigni podwozia w pozycji otwarte przed startem szybowca Phoebus B1. Informacja o zdarzeniu 1083/14

• 1140/12 (W, 15.09.2012 r., EPRG). Dotyczy: Spadku mocy silnika samolotu PZL-150A Koliber podczas startu z konwojera. Raport końcowy 1140/12, Album ilustracji 1140/12

• 1198/15 (PI, 30.06.2015 r., FIR Warszawa - EPWW). Dotyczy: Błędów w pracy ATM w wyniku czego doszło do niebezpiecznego zbliżenia samolotów Airbus A320 i Airbus A321. Informacja o zdarzeniu 1198/15

• 1232/15 (I, 01.07.2015 r., AD EPKK). Dotyczy: Stwierdzenia, w trakcie obsługi technicznej, pękniętej śruby w kole samolotu Airbus A320-232. Informacja o zdarzeniu 1232/15

• 1314/12 (I, 30.09.2012 r., EPWA). Dotyczy: Wydania zgód na prawie jednoczesne wypychanie samolotów z sąsiadujących stanowisk postojowych, co doprowadziło do sytuacji, w której doszło po uruchomieniu silników do znalezienia się pracownika obsługi naziemnej w strefie oddziaływania gazów wylotowych samolotu Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 1314/12

• 1325/15 (I, 12.07.2015 r., EPWR). Dotyczy: Nieuwagi pracownika obsługi naziemnej lotniska podczas podkładania podstawek pod koła samolotu Bombardier/DHC-8-402Q. Informacja o zdarzeniu 1325/15

• 1529/15 (I, 29.07.2015 r., EPWA). Dotyczy: Samoczynnego wyłączenia świateł PAPI 33 na drodze startowej 33 podcza podchodzenia do lądowana samolotu Airbus A320. Informacja o zdarzeniu 1529/15

• 1539/15 (I, 19.07.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Uderzenia pioruna w samolot  Embraer ERJ-175. Informacja o zdarzeniu 1539/15

• 1549/15 (I, 31.07.2015 r., TMA EPWA). Dotyczy: Awarii elektrycznej pompy hydraulicznej w samolocie SAAB-340A. Informacja o zdarzeniu 1549/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony