Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe samoloty w Aeroklubie Kieleckim

Aeroklub Kielecki nabył 2 nowe samoloty Tecnam P2002 JF Sierra z przeznaczeniem do szkolenia pilotów, budowania nalotu oraz szeroko rozmumianej rekreacji lotniczej. Są to samoloty w wersji certyfikowanej CS-VLA, umożliwiającej szkolenie do licencji PPL(A), w pewnym zakresie do CPL(A), ponadto posiadają dopuszczenie do wykonywania lotów nocnych VFR.

Dwuosobowa maszyna napędzana jest silnikiem Rotax 912 S2, zasilanym benzyną samochodową lub lotniczą  Avgas. Ma MTOW 620 kg, co nie jest bez znaczenia przy obecnej średniej wadze niektórych  uczniów-pilotów, pilotów i instruktorów. Zużywa 15-17 litrów benzyny na 1 godzinę lotu, co jest wartością bardzo konkurencyjną do stosowanych powszechnie małych Cessn 150/152, ma zasięg 589 NM i krótkie odległości konieczne do staru i lądowania.

Samoloty zostały wyposażone w nowoczesną awionikę firmy Garmin (glass cocpit). Po oblocie w fabryce Tecnama w Capui k. Neapolu, samoloty transportem lądowym trafiły do siedziby polskiego dealera Tecnama - Bartolini Air w Łodzi. Po ponownym montażu, czeka je jeszcze rejestracja w ULC i wystawienie ARC, po czym będziemy je mogli już drogą powietrzną dostarczyć na lotnisko bazowe w Masłowie. Na świętowanie i relację z lotu do Kielc  musimy jeszcze kilka dni poczekać (może na św. Mikołaja). Konstrukcje posiadają znaki rejestracyjne SP-AKI oraz SP-AKE.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony