I listopadowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 933/17 (I, 19.05.2017 r., Przelot, FIR EPWA). Dotyczy: Stwierdzenia przez mechaników dokonujących przeglądu instalacji olejowej samolotu Cessna 172 obecności nieznacznej liczby metalowych opiłków na filtrze oleju. Informacja o zdarzeniu 933/17
• 2404/17 (I, 13.09.2017 r., Lądowisko Jaryszewo). Dotyczy: Błędu w technice pilotażu samolotu TECNAM P2002-JF, polegającego na dopuszczeniu do przeciągnięcia w końcowej fazie podejścia do lądowania z symulacją awarii zespołu napędowego. Informacja o zdarzeniu 2404/17
• 2568/17 (I, 09.09.2017 r., FIR LOWW). Dotyczy: Wycieku paliwa spowodowanego usterką zaworu paliwowego w samolocie Beachcraft King Air 250. Informacja o zdarzeniu 2568/17
• 2810/17 (W, 16.10.2017 r., Warząchewka Królewska k/Włocławka). Dotyczy: Wystąpienia niesprawności niecertyfikowanego silnika podczas lotu samolotu ultralekkiego 3Xtrim 450 Ultra 17. Niewłaściwej zabudowy systemu GRS na samolocie, uniemożliwiającej jego prawidłowe działanie. Lądowania w terenie przygodnym. Raport końcowy 2810/17, Album ilustracji 2810/17
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze