Lutowy numer Pilot Club Magazine w salonach prasowych
Lutowy numer miesięcznika Pilot Club Magazine do wzięcia w salonach prasowych oraz w wersji elektronicznej na www.newman.istore.pl.
W numerze między innymi:
RED BULL AIR RACE 2009
W kwietniu rusza kolejny sezon najbardziej widowiskowych zmagań lotniczych. Tym razem do 12-osobowej stawki zawodowych "szaleńców" dołączyło trzech kolejnych amatorów nieprawdopodobnych wrażeń między dmuchanymi pylonami - poznaj ich raazem z Pilotem. Sprawdź też gdzie Air Race pojawi się w tym roku i wybierz się na najniebezpieczniejsze lotnicze zawody świata.
SZKLANY SKYLARK - SZPAN CZY POTRZEBA?
Latanie na szklanych kokpitach było do tej pory zarezerwowane, szczególnie w klasie samolotów ultralekkich, jedynie dla osób otwartych na nowe technologie. Tak zwane "glass cockpity" zaczynają jednak agresywną walkę z analogowymi zegarami już niemal we wszystkich typach i modelach samolotów oferowanych na rynku. Na przykładzie Skylarka ze szkalnym kokpitem Odyssey Janusz Grzywa odpowiada na pytanie, czy to realna potrzeba czy tylko lotniczy lans?
AERIAL PHOTOS - ZDJĘCIA Z GÓRNEJ PÓŁKI
W zasadzie każdy lot w przestrzeni wiąże się z wyjątkowymi widokami. Nie warto zachowywać ich wyłącznie w pamięci. Mamy przecież aparaty fotograficzne, a ich coraz większe możliwości, za wcale niwygórowane ceny, pozwalają osiągnąć świetne efekty. Pilot Club Magazine w specjalnym poradniku fotografika doradza, jak upolować w powietrzu na prawdę dobre kadry. A to wszystko na przykładzie najlepszych zdjęć doskonałych fotografów z całego świata.
XENONOWY WIATRAKOWIEC
Naczelny z miną radosnego dziecka wrócił ostatnio z Modlina po pełnym wrażeń oblocie wiatrakowca Xenon. Jak twierdzi to genialne i super bezpieczne urządzenie do zabawy w powietrzu. O wrażeniach w locie opowie w marcowym numerze, a w aktualnym przeczytacie mnóstwo fachowych informacji o tym jak to lata, dlaczego i komu to-to do szczęście potrzebne. O szczegóły pytamy test-pilota Wiesława Jarzynę z Celier Aviation, znajdującej się w polsce fabryki Xenonów, uznawanych na świecie za najlepsze wiatrakowce.
PTAKI - BLISKIE SPOTKANIA
Po zderzeniu z ptakami i wodowaniu na rzece Hudson airbusa A320, warto zaznajomić się z zasadami "emergency" w wypadku kolizji z "naturalnym" użytkownikiem przestrzeni powietrznej. Problem dotyczy bowiem również (a może przede wszystkim) lotnictwa ogólnego. W numerze profesjonalne porady AOPA Air Safety Foundation, oraz przykład "z życia" Fleminga Mattoxa, pilota który doznał bliskiego spotkania ze stadem gołębi - na granicy przeciągnięcia, tuż przed przyziemieniem i z ograniczoną paletą wyjść awaryjnych. Musicie to przeczytać.
SPOWIEDŹ ULC-u
PCM postanowił zadać urzędnikom ULC szereg pytań, zawierających w sobie sentencję najczęściej podnoszonych wątpliwości lotniczego środowiska, między innymi dotyczące domniemanego "załatwienia" licencji liniowej niemieckiemu pilotowi (vide styczniowy numer PCM) oraz wojny o warszawskie Babice, włączając w to zagadkowe podstawy do zawieszenia jednego z certyfikowanych przecież ośrodków szkolenia. ULC broni się w obszernych odpowiedziach, jednych z najobszerniejszych, jakie udało się kiedykolwiek opublikować.
W przyszłym numerze temat konfliktu piloci-ULC będziemy kontynuować, dotarły bowiem do nas nagrania i dokumenty obnażające skandaliczne metody wykorzystywane przez niektórych prominentnych pracowników ULC.
DZIWACTWA, CZYLI JAK TO SIĘ ROBI W USA
Ostatnia wystawa AOPA EXPO w San Jose była dla naszego specjalnego korespondenta Michała J. Zazuli okazją, by poznać najbogatszy rynek general aviation na świecie. Spodziewając się głównie najnowocześniejszych konstruckji pokroju Cirrusa, Pipera czy Cessny nie przypuszczał, że będzie rozdziawiał buzię ze zdumienia, co też w tej Ameryce potrafią wymyśleć. Szczególnie patrząc z polskiej perspektywy, Wy również zrobicie duże oczy...
LATAJ BEZPIECZNIE
Ośrodek "Żelazny 6" z podpoznańskich Żernik, wspólnie z Aeroklubem Poznańskim ruszają z akcją teoretycznych i praktycznych szkoleń pilotów z zakresu doskonalenia pilotażu. W ramach programu "Lataj bezpiecznie" będzie można poznać podstawowe zasady akrobacji, lotów w szyku i radzenia sobie w trudnych sytuacjach, między innymi złożonych korkociągach, albo lądowaniach znad przeszkód. Szczegóły zdradza znakomity pilot, instruktor, egzaminator LKE i lider grupy akrobacyjnej "Żelazny" Wojciech Krupa
Poza tym w Pilocie:
KONTROLER BOHATER - Sławomir M. Kozak przypomina o zapomnianych bohaterach tragedii USA z 11 września 2001 roku. Sprawdź jakiego cudu dokonali wtedy pracownicy ATC.
KARTKI Z KALENDARZA - kolejne niezwykłe kroniki pionierskich czasów lotnictwa cywilnego (i nie tylko) w niezapomnianych felietonach Ryszarda Sawickiego
CENNIK - złotówka niezwykle tania, ale oferty kupna używanych samolotów zza wielkiej wody nadal są kuszące
SONDA - tym razem pytamy o przyszłość warszawskich Babic. Odpowiadają pilot liniowy Sławomir Cichoń i piloci zawodowi Robert Kisiel oraz Dariusz Szpineta
PILOT WART ŚMIECHU - najlepsze kawały lotnicze z całego świata i zabawne zdjęcie w dziale "lustrzanka" - dla przykładu - Czym się różni ULC od Al Kaidy? Al Kaida ma zwolenników ;)
ZEBRANE W SIECI - o publiczno-prywatnej przyszłości Górskiej Szkoły Szybowcowej Żar.
Air-Mail - pilot Dariusz Wiśniewski o "starszyźnie" w lotnictwie?
Od Śmigła! - najświeższe aktualności z kraju i ze świata
Felietoniści:
Monika Zazula - i nowy cykl felietonów "w kokpicie z blondynką"
Mirosław Krzyk - tym razem walentynkowe "Serce" wykoszone na lotnisku dla pewnej urodziwej dziewczyny...
Krzysztof Stawiński - i cała, niekoniecznie przyjemna, prawda o pracy jako steward lub stewardessa
Konrad Wróbel - "W zawisie" tym razem z dalekiej Florydy, gdzie Konrad od kilkunastu dni szaleje małymi śmigłowcami
Sławomir Cichoń - o konsekwencjach braku paliwa i bagatelizowaniu tego problemu przez pilotów
Pilot Club Magazine
Newman Sp. z o.o.
Millennium Plaza
Al. Jerozolimskie 123A, lok. 308
02-017 Warszawa
Tel: +48 22 438 86 49
Fax: +48 22 438 86 47
E-mail: poczta@pilotclub.pl
W numerze między innymi:
RED BULL AIR RACE 2009
W kwietniu rusza kolejny sezon najbardziej widowiskowych zmagań lotniczych. Tym razem do 12-osobowej stawki zawodowych "szaleńców" dołączyło trzech kolejnych amatorów nieprawdopodobnych wrażeń między dmuchanymi pylonami - poznaj ich raazem z Pilotem. Sprawdź też gdzie Air Race pojawi się w tym roku i wybierz się na najniebezpieczniejsze lotnicze zawody świata.
SZKLANY SKYLARK - SZPAN CZY POTRZEBA?
Latanie na szklanych kokpitach było do tej pory zarezerwowane, szczególnie w klasie samolotów ultralekkich, jedynie dla osób otwartych na nowe technologie. Tak zwane "glass cockpity" zaczynają jednak agresywną walkę z analogowymi zegarami już niemal we wszystkich typach i modelach samolotów oferowanych na rynku. Na przykładzie Skylarka ze szkalnym kokpitem Odyssey Janusz Grzywa odpowiada na pytanie, czy to realna potrzeba czy tylko lotniczy lans?
AERIAL PHOTOS - ZDJĘCIA Z GÓRNEJ PÓŁKI
W zasadzie każdy lot w przestrzeni wiąże się z wyjątkowymi widokami. Nie warto zachowywać ich wyłącznie w pamięci. Mamy przecież aparaty fotograficzne, a ich coraz większe możliwości, za wcale niwygórowane ceny, pozwalają osiągnąć świetne efekty. Pilot Club Magazine w specjalnym poradniku fotografika doradza, jak upolować w powietrzu na prawdę dobre kadry. A to wszystko na przykładzie najlepszych zdjęć doskonałych fotografów z całego świata.
XENONOWY WIATRAKOWIEC
Naczelny z miną radosnego dziecka wrócił ostatnio z Modlina po pełnym wrażeń oblocie wiatrakowca Xenon. Jak twierdzi to genialne i super bezpieczne urządzenie do zabawy w powietrzu. O wrażeniach w locie opowie w marcowym numerze, a w aktualnym przeczytacie mnóstwo fachowych informacji o tym jak to lata, dlaczego i komu to-to do szczęście potrzebne. O szczegóły pytamy test-pilota Wiesława Jarzynę z Celier Aviation, znajdującej się w polsce fabryki Xenonów, uznawanych na świecie za najlepsze wiatrakowce.
PTAKI - BLISKIE SPOTKANIA
Po zderzeniu z ptakami i wodowaniu na rzece Hudson airbusa A320, warto zaznajomić się z zasadami "emergency" w wypadku kolizji z "naturalnym" użytkownikiem przestrzeni powietrznej. Problem dotyczy bowiem również (a może przede wszystkim) lotnictwa ogólnego. W numerze profesjonalne porady AOPA Air Safety Foundation, oraz przykład "z życia" Fleminga Mattoxa, pilota który doznał bliskiego spotkania ze stadem gołębi - na granicy przeciągnięcia, tuż przed przyziemieniem i z ograniczoną paletą wyjść awaryjnych. Musicie to przeczytać.
SPOWIEDŹ ULC-u
PCM postanowił zadać urzędnikom ULC szereg pytań, zawierających w sobie sentencję najczęściej podnoszonych wątpliwości lotniczego środowiska, między innymi dotyczące domniemanego "załatwienia" licencji liniowej niemieckiemu pilotowi (vide styczniowy numer PCM) oraz wojny o warszawskie Babice, włączając w to zagadkowe podstawy do zawieszenia jednego z certyfikowanych przecież ośrodków szkolenia. ULC broni się w obszernych odpowiedziach, jednych z najobszerniejszych, jakie udało się kiedykolwiek opublikować.
W przyszłym numerze temat konfliktu piloci-ULC będziemy kontynuować, dotarły bowiem do nas nagrania i dokumenty obnażające skandaliczne metody wykorzystywane przez niektórych prominentnych pracowników ULC.
DZIWACTWA, CZYLI JAK TO SIĘ ROBI W USA
Ostatnia wystawa AOPA EXPO w San Jose była dla naszego specjalnego korespondenta Michała J. Zazuli okazją, by poznać najbogatszy rynek general aviation na świecie. Spodziewając się głównie najnowocześniejszych konstruckji pokroju Cirrusa, Pipera czy Cessny nie przypuszczał, że będzie rozdziawiał buzię ze zdumienia, co też w tej Ameryce potrafią wymyśleć. Szczególnie patrząc z polskiej perspektywy, Wy również zrobicie duże oczy...
LATAJ BEZPIECZNIE
Ośrodek "Żelazny 6" z podpoznańskich Żernik, wspólnie z Aeroklubem Poznańskim ruszają z akcją teoretycznych i praktycznych szkoleń pilotów z zakresu doskonalenia pilotażu. W ramach programu "Lataj bezpiecznie" będzie można poznać podstawowe zasady akrobacji, lotów w szyku i radzenia sobie w trudnych sytuacjach, między innymi złożonych korkociągach, albo lądowaniach znad przeszkód. Szczegóły zdradza znakomity pilot, instruktor, egzaminator LKE i lider grupy akrobacyjnej "Żelazny" Wojciech Krupa
Poza tym w Pilocie:
KONTROLER BOHATER - Sławomir M. Kozak przypomina o zapomnianych bohaterach tragedii USA z 11 września 2001 roku. Sprawdź jakiego cudu dokonali wtedy pracownicy ATC.
KARTKI Z KALENDARZA - kolejne niezwykłe kroniki pionierskich czasów lotnictwa cywilnego (i nie tylko) w niezapomnianych felietonach Ryszarda Sawickiego
CENNIK - złotówka niezwykle tania, ale oferty kupna używanych samolotów zza wielkiej wody nadal są kuszące
SONDA - tym razem pytamy o przyszłość warszawskich Babic. Odpowiadają pilot liniowy Sławomir Cichoń i piloci zawodowi Robert Kisiel oraz Dariusz Szpineta
PILOT WART ŚMIECHU - najlepsze kawały lotnicze z całego świata i zabawne zdjęcie w dziale "lustrzanka" - dla przykładu - Czym się różni ULC od Al Kaidy? Al Kaida ma zwolenników ;)
ZEBRANE W SIECI - o publiczno-prywatnej przyszłości Górskiej Szkoły Szybowcowej Żar.
Air-Mail - pilot Dariusz Wiśniewski o "starszyźnie" w lotnictwie?
Od Śmigła! - najświeższe aktualności z kraju i ze świata
Felietoniści:
Monika Zazula - i nowy cykl felietonów "w kokpicie z blondynką"
Mirosław Krzyk - tym razem walentynkowe "Serce" wykoszone na lotnisku dla pewnej urodziwej dziewczyny...
Krzysztof Stawiński - i cała, niekoniecznie przyjemna, prawda o pracy jako steward lub stewardessa
Konrad Wróbel - "W zawisie" tym razem z dalekiej Florydy, gdzie Konrad od kilkunastu dni szaleje małymi śmigłowcami
Sławomir Cichoń - o konsekwencjach braku paliwa i bagatelizowaniu tego problemu przez pilotów
Pilot Club Magazine
Newman Sp. z o.o.
Millennium Plaza
Al. Jerozolimskie 123A, lok. 308
02-017 Warszawa
Tel: +48 22 438 86 49
Fax: +48 22 438 86 47
E-mail: poczta@pilotclub.pl
Źródło artykułu
Komentarze