Wild: trzech nowych członków zarządu spółki celowej ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego
Prezesem zawiązanej 12 października spółki celowej ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego jest Jacek Bartosiak. Spółka została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym 30 listopada 2018 r.
"Udało się nam zgromadzić najlepszych ekspertów na polskim rynku"- powiedział we wtorek na konferencji prasowej Wild. Jak dodał, jednym z priorytetów, jakie stawia przed spółka jest dialog że społecznością lokalną. "Ufam, że wkrótce zostanie powołana Rada Społeczna ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego" - powiedział Wild. Do kluczowych zadań spółki celowej należy realizacja i koordynacji programu inwestycyjnego największego projektu infrastrukturalnego w historii Polski.
Jak przekazała spółka, Dariusz Sawicki w CPK będzie odpowiadał za zaplanowanie, zaprojektowanie i realizację portu lotniczego. Ma 18-letnie doświadczenia w zakresie m.in. planowania i zarządzania projektami infrastrukturalnymi lotnisk na całym świecie. W swojej karierze był związany m.in. ze Star Alliance i PLL LOT.
Piotr Malepszak został wiceprezesem ds. komponentu kolejowego CPK. Bezpośrednio przed dołączeniem do CPK był członkiem zarządu Kolei Dolnośląskich odpowiedzialnym za sprawy techniczne i eksploatacyjne w obszarze utrzymania taboru i organizacji przewozów. W latach 2008-2016 zatrudniony był w PKP PLK na rożnych stanowiskach, w tym jako dyrektor biura i pełnomocnik zarządu. Odgrywał kluczową rolę w przygotowaniu połączeń kolejowych na Euro 2012.
Odpowiedzialny za finanse ds. CPK Michał Wrona przez blisko 12 lat związany był z bankowością inwestycyjną i prowadził strategiczne projekty przy przygotowaniu spółek do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, a także transakcji fuzji i przejęć oraz finansowaniu projektów inwestycyjnych firm z różnych sektorów. Realizował transakcje dla polskich przedsiębiorców, wiodących funduszy private equity oraz Skarbu Państwa przy transakcjach prywatyzacyjnych.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. Zalicza się także do grona spółek strategicznych z punktu widzenia interesów państwa i została wpisana na listę podmiotów, których akcje Skarbu Państwa nie mogą być zbyte. Na tej liście są m.in. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, PKP Cargo SA czy KGHM Polska Miedź SA. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ amac/
Komentarze