Węgry: grzywna prawie mln euro dla Wizz Aira
Według Tuzsona w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeprowadzono siedem inspekcji w Wizz Air i w pięciu przypadkach – m.in. lotów z Frankfurtu, Brukseli i Londynu - stwierdzono łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.
Na przykład 25 czerwca samolot z lotniska London Gatwick do Budapesztu wystartował z 24-godzinnym opóźnieniem, a w przypadku lotu 30 czerwca z Targu Mures w Rumunii do Budapesztu podano podróżnym nieprawdziwą informację, wprowadzając ich w błąd.
Od decyzji dotyczącej grzywny można się odwoływać.
Wizz Air podkreślił w reakcji na grzywnę, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy linie wykonały z powodzeniem ponad 60 tys. lotów i tylko w przypadku niecałego procenta doszło do poważniejszych opóźnień albo trzeba było odwołać lot. Wizz Air przeprosił pasażerów w oświadczeniu i zapewnił, że uczyni wszystko, by ograniczyć zakłócenia w ruchu.
W marcu Wizz Air otrzymał grzywnę wysokości 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów styczniowego lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a klienci nie otrzymali na ten temat odpowiedniej informacji.
Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska (PAP)
mw/ bjn/
Komentarze