Przejdź do treści
Źródło artykułu

W marcu umowa na budowę składu paliw na lotnisku Warszawa-Modlin

W marcu planowane jest rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy na budowę w Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin czterech zbiorników magazynowych paliwa lotniczego o pojemności 100 metrów sześc. każdy – poinformowała w piątek spółka Orlen Aviation z grupy Orlen.

Wykonawca tej inwestycji, jak zapowiedziała spółka, „będzie miał czas do końca roku na zrealizowanie całości zadania”.

Orlen Aviation przypomniała, że prowadzone jest aktualnie postępowanie zakupowe „mające na celu wyłonienie wykonawcy czterech podziemnych zbiorników magazynowych paliwa lotniczego JET-A1 o pojemności 100 metrów sześc. każdy, które stanowić będą lotniskowy skład paliw lotniczych”.

„Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie na terenie Portu Lotniczego Warszawa-Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. Wraz ze zbiornikami, stanowiskami rozładunku i załadunku autocystern, armaturą technologiczną wykonana zostanie niezbędna infrastruktura towarzysząca z branży sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej, ogólnobudowlanej i drogowej” – wyjaśniła spółka.

Według Orlen Aviation, „rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy planowane jest na marzec 2019 r.”, a „wykonawca będzie miał czas do końca roku na zrealizowanie całości zadania”. „Poszczególne etapy inwestycji będą wykonywane według harmonogramu przedstawionego przez wykonawcę wybranego w toku postępowania” – zaznaczyła spółka.

Orlen Aviation ogłosiła zaproszenie do złożenia oferty na wybór wykonawcy budowy składu paliw lotniczych na terenie Portu Lotniczego Warszawa-Modlin w grudniu 2018 r. Spółka podała wówczas w opublikowanej dokumentacji, iż oferty w postępowaniu można składać do 22 stycznia 2019 r.

Ogłaszając postępowanie, Orlen Aviation uściśliła, że planowana inwestycja, oprócz budowy czterech zbiorników paliwa lotniczego JET-A1 o pojemności 100 metrów sześc. każdy, obejmować ma m.in. wykonanie dwóch stanowisk wydawania paliwa ze zbiorników magazynowych do autocystern, dwóch stanowisk odbiorczych paliwa oraz rurociągów technologicznych, zgodnie z dokumentacją projektową.

Na początku stycznia Port Lotniczy Warszawa-Modlin podał, iż w całym 2018 r. obsłużył 3 mln 81 tys. 966 pasażerów, co oznacza wzrost o 5,1 proc. rok do roku.

Orlen Aviation to podmiot istniejący od 1997 r., w którym PKN Orlen posiada 100 proc. udziałów - do kwietnia 2017 r. spółka działała pod nazwą Petrolot.

Orlen Aviation specjalizuje się w tankowaniu samolotów i lotniskowym magazynowaniu paliw. Posiada magazyny o łącznej pojemności 18 tys. metrów sześc. Działa w 11 krajowych portach lotniczych, w tym w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach i Modlinie. Obsługuje też linie lotnicze korzystające z międzynarodowego portu lotniczego im. Vaclava Havla w Pradze, największego w Czechach.

Port Lotniczy Warszawa-Modlin istnieje od 2012 r. Obsługuje regularne rejsy irlandzkiego Ryanaira na ponad 50 kierunkach. W listopadzie 2018 r. lotnisko to odprawiło 14-milionowego pasażera.

Właścicielami spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego - 33,29 proc. udziałów, województwo mazowieckie - 32,66 proc., Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze - 29,39 proc. oraz Nowy Dwór Mazowiecki - 4,66 proc. udziałów. (PAP)

mb/ drag

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony